Nederlands MediaNetwerk

Alterian, leverancier van customer engagement technologie, presenteert vandaag de resultaten van haar jaarlijkse wereldwijde onderzoek onder 1.500 marketingprofessionals. Uit de resultaten blijkt dat minder dan een derde van de marketeers goed weet en begrijpt wat er op social media over hun merk gezegd wordt. 31 procent van de deelnemers gaf aan dit niet of nauwelijks te begrijpen en 39 procent gebruikt ad-hoc tools om conversaties op social media te traceren en te meten. Onder de titel How Engaged is Your Brand werden onderwerpen zoals de marketinguitgaven, het meten van social media activiteiten en het niveau van gepersonaliseerde communicatie via digitale kanalen onderzocht. 17 procent van de respons op dit achtste onderzoek komt uit Europa.

Bijna 80 procent van de respondenten maakt zich zorgen over de risico’s die hun merk loopt omdat er nauwelijks sprake is van customer engagement. Zij denken ook geen grip te hebben op de invloed van online communicatie op hun merk. De meeste marketeers herkennen die probleemgebieden en ondernemen actie. Bijvoorbeeld door extra marketingbudget te reserveren voor social en digitale activiteiten. Zo krijgen ze toegang meer middelen om de boodschappen via web, e-mail of social media beter af te stemmen op klanten. 

Veel marketeers hebben beperkte analytische kennis. 6 procent heeft geen enkele analytische ervaring op het vlak van digitale media, 29 procent slechts basale kennis en 28 procent heeft moeite om resultaten van analytics naar de campagnestrategie te vertalen.

Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de marketeers zich bij het creëren van een persoonlijke merkervaring minimaal op één kanaal (website, direct mail, e-mail, social media) richt. Slecht 9 procent zegt dat ze dit voor geen enkel kanaal doet. Een derde van de respondenten gebruikt de website als een bedrijfsbrochure en meer dan de helft (55 procent) zet aanbiedingen of campagnes in om de interactie via het web te stimuleren. Een handvol marketeers (22 procent) probeert de bezoekerservaring op individueel niveau te personaliseren.

“Uit het onderzoek blijkt dat veel marketeers massamarketing nog als de norm zien”, zegt David Eldridge, CEO van Alterian. “Er is dus nog veel winst te behalen door de website en e-mail engagement strategie te verbeteren. Dat kan door de boodschap beter af te stemmen op de individuele voorkeuren in plaats van op een specifiek segment.”

Marketeers zijn iets vooruitstrevender bij de inzet van e-mail om gerichte interactie met klanten op te zetten. 43 procent van de onderzochte marketeers gebruikt een vorm van segmentatie om e-mailboodschappen bij een specifieke doelgroep te krijgen. 13 procent stuurt e-mail op basis van individuele klantvoorkeuren en monitort deze real-time.

Ongeveer de helft van de respondenten verwacht dat de algemene marketinguitgaven dit jaar licht zullen stijgen (5 tot 25 procent) en 9 procent verwacht een grotere stijging (25 procent of meer). 75 procent van de marketeers verwacht dat ook de uitgaven voor social en digitale marketing zullen toenemen. Een kwart van hen verwacht een toename van 25 procent of meer. De toename voor dit deel van het marketingbudget onderstreept dat digitale marketing de groei van marketing op zich dit jaar zal stimuleren.

www.alterian.com/AnnualSurvey 

www.alterian.com  

www.alterian.nl 

 

Weergaven: 43

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van ab kuijer op 27 Januari 2011 op 14.41

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Fear of Going Out

Eindelijk is het zover! We kunnen op het terras, in een restaurant en wie weet zelfs naar de sportschool. Zijn we blij? Nou, niet echt als we een Amerikaans onderzoek van technetwerk Blind moeten geloven

Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings- en doorzettingsvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden