Nederlands MediaNetwerk

AutoWeek: Auto-industrie overleeft crisis met nieuwe innovaties

Nederlands grootste automagazine AutoWeek heeft dit jaar voor de vierde keer de Innovatieprijzen uitgereikt. De voltallige redactie beoordeelde alle nieuwe innovaties op zeven verschillende gebieden: van design tot milieuprestaties. Daarnaast werden ook de marketing-inspanningen van de importeurs onder de loep genomen. Terugkijkend op de afgelopen 12 maanden in autoland, springen er twee auto’s uit: de Giulietta van
Alfa
Romeo en de BMW 5-serie. Dát zijn auto’s die uitblinken op meerdere onderdelen. De zesde editie van de 5-serie verrast op allerlei fronten. Het is BMW gelukt om de 5-serie nóg beter te maken; nominaties op het gebied van comfort en rij-dynamiek waren het gevolg. Hierdoor wint de
BMW 5 serie de
Autoweek Innovatieprijs. In tijden van economische tegenspoed worden bedrijven op z’n minst voorzichtig ten aanzien van investeringen. Sinds het uitbreken van de crisis zijn tal van gebruikelijke doorontwikkelingen van modellen door autofabrikanten alsnog herzien of uitgesteld. Volgens
Tonie Broekhuijsen, hoofdredacteur van AutoWeek, is dat nu goed zichtbaar in de auto-industrie. “In de afgelopen twee jaar hebben we als autojournalisten behoorlijk wat innovaties langs zien komen. De Blue-, Eco- en Green-varianten van bijna alle merken en typen zijn in hoog tempo in de markt gezet. Dat kon zo snel, omdat deze systemen zogezegd nog op de plank lagen.” Maar die plank raakt nu steeds leger, terwijl er meer dan ooit een noodzaak tot innovatie is vanwege de strengere emissie-eisen van de Europese Unie”. “De auto-industrie verkeert duidelijk in een tussenfase; nieuwe technieken verkeren nog in een incubatieperiode en echte innovaties worden op dit moment ontwikkeld en getest, maar zijn nog niet rijp voor de markt.” De lijst met nieuwe introducties was dit jaar dan ook een stukje korter dan de voorgaande jaren. Broekhuijsen: “Het goede nieuws is dat tal van merken toch blijven inzetten op innovaties. Met die innovaties kunnen consumenten hun voordeel doen.” Tijdens een speciaal evenement voor de Nederlandse auto-industrie, zijn acht prijzen uitgereikt: 1. Overall AutoWeek Innovatieprijs 2010:
BMW 5-serie 2. Innovatieprijs Design:
Jaguar XJ 3. Innovatieprijs Rijdynamiek:
Porsche Panamera 4. Innovatieprijs Value for money:
Renault Mégane RS 5. Innovatieprijs Milieu:
MultiAir-techniek van Fiat Powertrain Technologies 6. Innovatieprijs Comfort:
Aircap van Mercedes-Benz, toegepast op de E-klasse Cabrio 7. Innovatieprijs Gebruiksgemak:
FlexDoors van Opel, toegepast op de Meriva 8. Innovatieprijs Marketing:
Citroën Nederland voor de campagne voor de DS3
www.autoweek.nl
www.sanoma-uitgevers.nl

Weergaven: 122

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden