Nederlands MediaNetwerk

Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als HET communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt voor een persoonlijke verkoopgesprek

Interview met Jos Beijen, directeur en eigenaar van Plant the Brand, international experts in Experiences & Environments. Zijn bedrijf is gevestigd in Laren. Plant the Brand is wereldwijd actief in de sector “Live Communication”.

Jos, wat doet Plant the Brand?

Wij ontzorgen ambitieuze bedrijven waarbij de internationale tentoonstellingskalender van strategisch belang is in de marktbenadering.

Wat betekent dat precies?

Onze expertise van Plant the Brand is het creëren, ontwerpen en realiseren van aansprekende professionele tijdelijke corporate werkruimtes tijdens beurzen en tradeshows.

Hoelang doe je dit al?

Ik ben ruim 30 jaar actief in het vak.

Voor wat voor klanten werk je?

Wij werken voor opdrachtgevers die internationaal actief zijn in Business to Business-sectoren als Maritiem, Energie, Olie en Gas, Maakindustrie, Elektronica, Grafische Industrie en Tand- & gebitstechniek en Pharma.

Waarom schakelen zij Plant the Brand in?

De ervaring leert dat “live communications” of wel “beurzen & tentoonstellingen” echt een vak is met als fundamenten creativiteit, empathie, logistiek & distributie, financiën en met name het ter beschikking hebben van een professioneel internationaal netwerk.

Plant the Brand heeft al die kennis in huis?

Ja, en daarom blijken we ook van grote toegevoegde waarde voor onze klanten. Wij zijn het centrale aanspreekpunt, de spin in het web, en regelen voor onze klanten alles; van ontwikkeling, ontwerp, bouw, oplevering en nazorg, transport, douane en opslag. 

Wat zijn in orde van grootte de investeringen voor een klant?

Dat hangt echt af van de wensen en behoeften van de respectievelijke klant alsmede de frequentie en het deel van de wereld waar een beursdeelname plaatsvindt.

Wat is nou echt een “must weetje” voor een opdrachtgever?

Onze klanten hebben een meerjarige internationale beursagenda. Wat vaak onbekend blijkt is dat de meerjarige inzet van een brand experience concept, aangeschaft in volledige eigendom, goedkoper is dan huur of een aanbesteding per project. Als gevolg zijn onze klanten eigenaar van hun stands c.q. brand experiences.

Wat vinden opdrachtgevers belangrijk?

Elk jaar worden internationaal 30.000 business-to-business tentoonstellingen georganiseerd. Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als het enige communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt om persoonlijke verkoopgesprekken te voeren.

Face-to-Face rules?

Absoluut; face-to-face contacten zijn essentieel bij informatie-uitwisseling.

Je hebt het over beslissers; wie zijn dat bij een klant van jou?

Uiteindelijk CEO's; zij hechten grote waarde aan hun aanwezigheid op beurzen. Onderzoek van Research Incomm International (US) laat zien dat 84% van de CEO’s klanten persoonlijk wil ontmoeten; 78% denkt dat een beurs de beste manier is om een solide overzicht van de markt te krijgen; 69% wil weten wat de concurrentie aanbiedt.

Dat is interessant wat je zegt; want wat is dan de rol van de communicatie of marketing executive?

Natuurlijk staat onomstotelijk vast dat al deze mensen een belangrijke rol bezitten in het traject. De ervaring leert dat als het onderwerp financiën op de agenda staat sec de hoogte van de investering gepaard gaand met een meerjarige samenwerking een senior management competentie betreft qua tekeningsbevoegdheid (CEO, CFO). Wanneer er voorafgaand een budget is vastgesteld, dan zijn de communicatie en marketingfunctionarissen de voornaamste gesprekspartners.

Hoe internationaal is Plant the Brand?

Bedoel je waar we allemaal wereldwijd actief zijn c.q. in welke landen we ervaring hebben?

Precies, stel nou dat iemand dit leest en een stand of een heel brand experience concept nodig heeft in een bepaald land of bepaalde stad of in meer landen & steden; kan zo’n iemand dan bij jou terecht?

Absoluut, dat kan in beide gevallen!

We herhalen de vraag: er zijn in heel veel steden beurzen en tradeshows; waar hebben jullie ervaring?

Ik heb dat ’s even opgezocht en voor het lezersgemak in alfabetische volgorde opgesomd:

We zijn frequent actief voor en tijdens beurzen in Aberdeen, Abu Dhabi, Acapulco, Amiens, Amsterdam, Athene, Barcelona, Basel, Beijing, Berlijn, Birmingham, Boedapest, Brussel, Calgary, Cannes, Keulen, Kopenhagen, Doha, Düsseldorf, Dubai, Edinburg, Frankfurt, Friedrichshafen, Fulda, Geneve, Gent, Göteborg, Hamburg, Hannover, Hong Kong, Houston, Istanbul, Kuala Lumpur, Ljubljana, Londen, Lyon, Madrid, Manchester, Melbourne, Milaan, Moskou, Mumbai, Nice, Orlando, Oslo, Oviedo, Parijs, Perth, Praag, Rio de Janeiro, Shanghai, Singapore, Stavanger, Valencia.

Wat mogen we in 2017 van Plant the Brand verwachten?

Ambitie is om flink met Plant the Brand te groeien. Ik kijk natuurlijk naar mijn bestaande klanten en inventariseer of er nog meer beurzen en tradeshows relevant voor hen zijn. Natuurlijk zijn nieuwe klanten van harte welkom. Ik kijk dan naar de sectoren Chemie, Pharma, ICT, Telecom, Transport, Logistiek & Distributie en de Grafische Industrie.

Wat wil je tot slot nog zeggen?

Doelstelling is om mensen bij elkaar te brengen in een inspirerende, comfortabele omgeving waar ze elkaar ontmoeten om informatie uit te wisselen en om zaken te doen. Iedere keer als tijdens de evaluatie blijkt dat de verwachtingen van de klant volledig zijn beantwoord ben ik een gelukkig mens.

Jos, dank voor het gesprek en veel succes met Plant the Brand en al je activiteiten.

Graag gedaan, ik houd me aanbevolen voor een volgende keer!

Check voor alle informatie over werk en contactdetails:

www.plantthebrand.com 

Weergaven: 81

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken

NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube

[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur

Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten

[Interview] Julien Galand over Pepsi MAX®' LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne

Pepsi MAX® lanceerde onlangs de internationale 2018 LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager

[Interview] Diana Matroos over BNR Beeldbepalers

Begin april is BNR Beeldbepalers van start gegaan; het wekelijkse radioprogramma waarin de rol van communicatie, media, creatie en marketing wordt geanalyseerd. Wij spreken met Diana Matroos, presentator van BNR Beeldbepalers

[Interview] Floris de Vries over de MediaTestDag

Het onderzoeksbureau MediaTest organiseert 15 mei de MediaTestDag: een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen 24 uur een onderzoek van begin tot eind zullen uitvoeren. Wij spreken met Floris de Vries van MediaTest

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Femke Leemeijer: Terug naar print

Hoe komt het dat we langzaam een beetje op onze digitale schreden terugkeren? Hebben we genoeg van de overload aan online informatie, het voortjakkeren op sociale media en het scrollen op onze telefoon? Worden we mindful van print?

[Column] Wilbert van der Heijden: Help de freelancer ook de aftercrisis door

Wie praat er nu nog over de crisis? De crisis… de crisis… het klinkt alsof je over de herdenking van een voorbije wereldoorlog praat. Jongeren verwachten dat je op haast vaderlijke toon uitlegt hoe tien jaar geleden de crisis uitbrak

[Column] Jerome Kuijken: Is branded content reclame en is reclame branded content?

Brandend content is als een songtekst van Bløf: iedereen kent het, maar we interpreteren het allemaal anders. Een van die interpretaties is dat branded content reclame is

[Column] Martin Leeflang: Gaan wij te ver?

Het is geen geheim dat reclame wetmatigheden uit de cognitieve wetenschap inzet om consumenten te verleiden. Vanwege deze uitkomsten pleitten Hütter en Sweldens voor regulering van reclame en dan in het speciaal voor reclame gericht op kinderen of voor producten als sigaretten en drank

[Column] Marvin Jacobs: Podcast revival is onderdeel van brede ontwikkeling

Mocht er nog iemand rondlopen die dacht dat de podcast een grappige, tijdelijke hype is, dan is nu het moment om je achter de oren te krabben. Deze revival is onderdeel van een veel bredere ontwikkeling: wij gaan onze oren en onze stem gebruiken om te communiceren met apparaten

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden