Nederlands MediaNetwerk

Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als HET communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt voor een persoonlijke verkoopgesprek

Interview met Jos Beijen, directeur en eigenaar van Plant the Brand, international experts in Experiences & Environments. Zijn bedrijf is gevestigd in Laren. Plant the Brand is wereldwijd actief in de sector “Live Communication”.

Jos, wat doet Plant the Brand?

Wij ontzorgen ambitieuze bedrijven waarbij de internationale tentoonstellingskalender van strategisch belang is in de marktbenadering.

Wat betekent dat precies?

Onze expertise van Plant the Brand is het creëren, ontwerpen en realiseren van aansprekende professionele tijdelijke corporate werkruimtes tijdens beurzen en tradeshows.

Hoelang doe je dit al?

Ik ben ruim 30 jaar actief in het vak.

Voor wat voor klanten werk je?

Wij werken voor opdrachtgevers die internationaal actief zijn in Business to Business-sectoren als Maritiem, Energie, Olie en Gas, Maakindustrie, Elektronica, Grafische Industrie en Tand- & gebitstechniek en Pharma.

Waarom schakelen zij Plant the Brand in?

De ervaring leert dat “live communications” of wel “beurzen & tentoonstellingen” echt een vak is met als fundamenten creativiteit, empathie, logistiek & distributie, financiën en met name het ter beschikking hebben van een professioneel internationaal netwerk.

Plant the Brand heeft al die kennis in huis?

Ja, en daarom blijken we ook van grote toegevoegde waarde voor onze klanten. Wij zijn het centrale aanspreekpunt, de spin in het web, en regelen voor onze klanten alles; van ontwikkeling, ontwerp, bouw, oplevering en nazorg, transport, douane en opslag. 

Wat zijn in orde van grootte de investeringen voor een klant?

Dat hangt echt af van de wensen en behoeften van de respectievelijke klant alsmede de frequentie en het deel van de wereld waar een beursdeelname plaatsvindt.

Wat is nou echt een “must weetje” voor een opdrachtgever?

Onze klanten hebben een meerjarige internationale beursagenda. Wat vaak onbekend blijkt is dat de meerjarige inzet van een brand experience concept, aangeschaft in volledige eigendom, goedkoper is dan huur of een aanbesteding per project. Als gevolg zijn onze klanten eigenaar van hun stands c.q. brand experiences.

Wat vinden opdrachtgevers belangrijk?

Elk jaar worden internationaal 30.000 business-to-business tentoonstellingen georganiseerd. Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als het enige communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt om persoonlijke verkoopgesprekken te voeren.

Face-to-Face rules?

Absoluut; face-to-face contacten zijn essentieel bij informatie-uitwisseling.

Je hebt het over beslissers; wie zijn dat bij een klant van jou?

Uiteindelijk CEO's; zij hechten grote waarde aan hun aanwezigheid op beurzen. Onderzoek van Research Incomm International (US) laat zien dat 84% van de CEO’s klanten persoonlijk wil ontmoeten; 78% denkt dat een beurs de beste manier is om een solide overzicht van de markt te krijgen; 69% wil weten wat de concurrentie aanbiedt.

Dat is interessant wat je zegt; want wat is dan de rol van de communicatie of marketing executive?

Natuurlijk staat onomstotelijk vast dat al deze mensen een belangrijke rol bezitten in het traject. De ervaring leert dat als het onderwerp financiën op de agenda staat sec de hoogte van de investering gepaard gaand met een meerjarige samenwerking een senior management competentie betreft qua tekeningsbevoegdheid (CEO, CFO). Wanneer er voorafgaand een budget is vastgesteld, dan zijn de communicatie en marketingfunctionarissen de voornaamste gesprekspartners.

Hoe internationaal is Plant the Brand?

Bedoel je waar we allemaal wereldwijd actief zijn c.q. in welke landen we ervaring hebben?

Precies, stel nou dat iemand dit leest en een stand of een heel brand experience concept nodig heeft in een bepaald land of bepaalde stad of in meer landen & steden; kan zo’n iemand dan bij jou terecht?

Absoluut, dat kan in beide gevallen!

We herhalen de vraag: er zijn in heel veel steden beurzen en tradeshows; waar hebben jullie ervaring?

Ik heb dat ’s even opgezocht en voor het lezersgemak in alfabetische volgorde opgesomd:

We zijn frequent actief voor en tijdens beurzen in Aberdeen, Abu Dhabi, Acapulco, Amiens, Amsterdam, Athene, Barcelona, Basel, Beijing, Berlijn, Birmingham, Boedapest, Brussel, Calgary, Cannes, Keulen, Kopenhagen, Doha, Düsseldorf, Dubai, Edinburg, Frankfurt, Friedrichshafen, Fulda, Geneve, Gent, Göteborg, Hamburg, Hannover, Hong Kong, Houston, Istanbul, Kuala Lumpur, Ljubljana, Londen, Lyon, Madrid, Manchester, Melbourne, Milaan, Moskou, Mumbai, Nice, Orlando, Oslo, Oviedo, Parijs, Perth, Praag, Rio de Janeiro, Shanghai, Singapore, Stavanger, Valencia.

Wat mogen we in 2017 van Plant the Brand verwachten?

Ambitie is om flink met Plant the Brand te groeien. Ik kijk natuurlijk naar mijn bestaande klanten en inventariseer of er nog meer beurzen en tradeshows relevant voor hen zijn. Natuurlijk zijn nieuwe klanten van harte welkom. Ik kijk dan naar de sectoren Chemie, Pharma, ICT, Telecom, Transport, Logistiek & Distributie en de Grafische Industrie.

Wat wil je tot slot nog zeggen?

Doelstelling is om mensen bij elkaar te brengen in een inspirerende, comfortabele omgeving waar ze elkaar ontmoeten om informatie uit te wisselen en om zaken te doen. Iedere keer als tijdens de evaluatie blijkt dat de verwachtingen van de klant volledig zijn beantwoord ben ik een gelukkig mens.

Jos, dank voor het gesprek en veel succes met Plant the Brand en al je activiteiten.

Graag gedaan, ik houd me aanbevolen voor een volgende keer!

Check voor alle informatie over werk en contactdetails:

www.plantthebrand.com 

Weergaven: 42

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Edwin Tromp over het vermarkten van voetballers

Een aantal maanden geleden stapte Edwin Tromp in 90/24 Sports, een marketingbedrijf voor profvoetballers. Zijn eerste zet: het openen van een kantoor in Brussel, naast de bestaande kantoren in Amsterdam en Londen. Wij spreken hem over voetballers, internationale expansie en de grenzen van branded content

[Interview] Annemarie Veen over de comeback van print

Head Office NL leverde onlangs GO TOYOTA af, het luxe relatiemagazine van Toyota. Het content marketing bureau van Sanoma | SBS merkt dat bedrijven en merken steeds vaker investeren in hoogwaardige magazines voor hun owned content. Is dit de comeback van print? We vragen het aan Head of Content Annemarie Veen.

[Interview] Marco Vroedsteijn over gerichte communicatie met Court1

Bied geen schuttinghout aan bij klanten die in een flat wonen, staat er op de website van Court1. Het bedrijf helpt zijn klanten met gericht communiceren met behulp van data. Onlangs lanceerde ze een eigen app: CÄSAR. We spreken met één van de eigenaren van Court1, Marco Vroedsteijn.

[Interview] Arne de Greeff over ANWB en partnerships

Dit jaar en in 2018 voert de ANWB een aantal veranderingen door. Zo verdwijnt ANWB Media en zet het bedrijf vol in op samenwerkingen in plaats van platte advertenties. We spreken met Manager Commercie, Partnerships en B2B Sales Arne de Greeff.

[Interview] Peter Vandermeersch over de NRC Code

NRC lanceert met nrc.nl/nrc-code een platform waarop lezers van nrc.next en andere geïnteresseerden worden geïnformeerd over de werkwijze van de NRC-journalisten. We spreken met hoofdredacteur Peter Vandermeersch over de NRC Code, of zoals Vandermeersch het noemt: de bijbel van de redactie.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Het F-woord

Collectief huilen is een verschijnsel dat weinig voorkomt. Afgelopen week was het weer eens raak. Feyenoord kampioen. Het ‘kindeke Kuijt’ kwam bij Feyenoord voor ons allemaal. En om zijn eigen droom te verwezenlijken

[Column] Marianne van Soomeren: Influzenden

Het Commissariaat van de Media heeft onderzocht dat 60 procent van de YouTubers merken of producten in beeld brengt en maar liefst 75 procent niet duidelijk vermeldt of daarvoor betaald is. Regelgeving is in de maak om vooral jonge volgers erop te wijzen dat dit toch vooral (sluik)reclame is

[Column] Ruud Verheijen: Gezocht: adverteerders met Europese ballen

Als ik zeg dat er een mogelijkheid is om meer dan 200 miljoen tv-kijkers en ruim 40 miljoen twitteraars in Europa in één keer te bereiken met een extreem hoge betrokkenheid en tegen relatief lage kosten. Wat zeg je dan als adverteerder? Daar moet je bij zijn toch?

[Column] Marc Stubbé: Google maakt veel reclame voor privacy. Hoe logisch is dat?

Het is inmiddels bijna onmogelijk om niet iets van de privacycampagne van Google te hebben gezien. In Nederland gaan ze met een bus het land door. En in elk dagblad staan ze met een paginagrote advertentie waarin uitgelegd wordt hoe je je eigen gegevens kunt beheren. Waarom doet Google dit?

[Column] Erwin Fisser: Bij vrijheid hoort verantwoordelijkheid

Ik weet even niet precies wat de kleuterequivalent is van een aanrandingsfantasie, maar ik weet wel dat wij kleuters die dergelijke dingen over het schoolplein roepen, hierop aanspreken. Ik geloof ook niet dat er iemand is die vindt dat je als kleuter andere kleuters mag uitschelden omdat die ander iets vindt waar je het niet mee eens bent

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden