Nederlands MediaNetwerk

Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als HET communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt voor een persoonlijke verkoopgesprek

Interview met Jos Beijen, directeur en eigenaar van Plant the Brand, international experts in Experiences & Environments. Zijn bedrijf is gevestigd in Laren. Plant the Brand is wereldwijd actief in de sector “Live Communication”.

Jos, wat doet Plant the Brand?

Wij ontzorgen ambitieuze bedrijven waarbij de internationale tentoonstellingskalender van strategisch belang is in de marktbenadering.

Wat betekent dat precies?

Onze expertise van Plant the Brand is het creëren, ontwerpen en realiseren van aansprekende professionele tijdelijke corporate werkruimtes tijdens beurzen en tradeshows.

Hoelang doe je dit al?

Ik ben ruim 30 jaar actief in het vak.

Voor wat voor klanten werk je?

Wij werken voor opdrachtgevers die internationaal actief zijn in Business to Business-sectoren als Maritiem, Energie, Olie en Gas, Maakindustrie, Elektronica, Grafische Industrie en Tand- & gebitstechniek en Pharma.

Waarom schakelen zij Plant the Brand in?

De ervaring leert dat “live communications” of wel “beurzen & tentoonstellingen” echt een vak is met als fundamenten creativiteit, empathie, logistiek & distributie, financiën en met name het ter beschikking hebben van een professioneel internationaal netwerk.

Plant the Brand heeft al die kennis in huis?

Ja, en daarom blijken we ook van grote toegevoegde waarde voor onze klanten. Wij zijn het centrale aanspreekpunt, de spin in het web, en regelen voor onze klanten alles; van ontwikkeling, ontwerp, bouw, oplevering en nazorg, transport, douane en opslag. 

Wat zijn in orde van grootte de investeringen voor een klant?

Dat hangt echt af van de wensen en behoeften van de respectievelijke klant alsmede de frequentie en het deel van de wereld waar een beursdeelname plaatsvindt.

Wat is nou echt een “must weetje” voor een opdrachtgever?

Onze klanten hebben een meerjarige internationale beursagenda. Wat vaak onbekend blijkt is dat de meerjarige inzet van een brand experience concept, aangeschaft in volledige eigendom, goedkoper is dan huur of een aanbesteding per project. Als gevolg zijn onze klanten eigenaar van hun stands c.q. brand experiences.

Wat vinden opdrachtgevers belangrijk?

Elk jaar worden internationaal 30.000 business-to-business tentoonstellingen georganiseerd. Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als het enige communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt om persoonlijke verkoopgesprekken te voeren.

Face-to-Face rules?

Absoluut; face-to-face contacten zijn essentieel bij informatie-uitwisseling.

Je hebt het over beslissers; wie zijn dat bij een klant van jou?

Uiteindelijk CEO's; zij hechten grote waarde aan hun aanwezigheid op beurzen. Onderzoek van Research Incomm International (US) laat zien dat 84% van de CEO’s klanten persoonlijk wil ontmoeten; 78% denkt dat een beurs de beste manier is om een solide overzicht van de markt te krijgen; 69% wil weten wat de concurrentie aanbiedt.

Dat is interessant wat je zegt; want wat is dan de rol van de communicatie of marketing executive?

Natuurlijk staat onomstotelijk vast dat al deze mensen een belangrijke rol bezitten in het traject. De ervaring leert dat als het onderwerp financiën op de agenda staat sec de hoogte van de investering gepaard gaand met een meerjarige samenwerking een senior management competentie betreft qua tekeningsbevoegdheid (CEO, CFO). Wanneer er voorafgaand een budget is vastgesteld, dan zijn de communicatie en marketingfunctionarissen de voornaamste gesprekspartners.

Hoe internationaal is Plant the Brand?

Bedoel je waar we allemaal wereldwijd actief zijn c.q. in welke landen we ervaring hebben?

Precies, stel nou dat iemand dit leest en een stand of een heel brand experience concept nodig heeft in een bepaald land of bepaalde stad of in meer landen & steden; kan zo’n iemand dan bij jou terecht?

Absoluut, dat kan in beide gevallen!

We herhalen de vraag: er zijn in heel veel steden beurzen en tradeshows; waar hebben jullie ervaring?

Ik heb dat ’s even opgezocht en voor het lezersgemak in alfabetische volgorde opgesomd:

We zijn frequent actief voor en tijdens beurzen in Aberdeen, Abu Dhabi, Acapulco, Amiens, Amsterdam, Athene, Barcelona, Basel, Beijing, Berlijn, Birmingham, Boedapest, Brussel, Calgary, Cannes, Keulen, Kopenhagen, Doha, Düsseldorf, Dubai, Edinburg, Frankfurt, Friedrichshafen, Fulda, Geneve, Gent, Göteborg, Hamburg, Hannover, Hong Kong, Houston, Istanbul, Kuala Lumpur, Ljubljana, Londen, Lyon, Madrid, Manchester, Melbourne, Milaan, Moskou, Mumbai, Nice, Orlando, Oslo, Oviedo, Parijs, Perth, Praag, Rio de Janeiro, Shanghai, Singapore, Stavanger, Valencia.

Wat mogen we in 2017 van Plant the Brand verwachten?

Ambitie is om flink met Plant the Brand te groeien. Ik kijk natuurlijk naar mijn bestaande klanten en inventariseer of er nog meer beurzen en tradeshows relevant voor hen zijn. Natuurlijk zijn nieuwe klanten van harte welkom. Ik kijk dan naar de sectoren Chemie, Pharma, ICT, Telecom, Transport, Logistiek & Distributie en de Grafische Industrie.

Wat wil je tot slot nog zeggen?

Doelstelling is om mensen bij elkaar te brengen in een inspirerende, comfortabele omgeving waar ze elkaar ontmoeten om informatie uit te wisselen en om zaken te doen. Iedere keer als tijdens de evaluatie blijkt dat de verwachtingen van de klant volledig zijn beantwoord ben ik een gelukkig mens.

Jos, dank voor het gesprek en veel succes met Plant the Brand en al je activiteiten.

Graag gedaan, ik houd me aanbevolen voor een volgende keer!

Check voor alle informatie over werk en contactdetails:

www.plantthebrand.com 

Weergaven: 171

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startups] Carla Verwijmeren en Karin Wekema over Smartvoices

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Carla Verwijmeren en Karin Wekema, founders van Smartvoices.

[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk

Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker

[Nederlands MediaNetwerk TV] Thomas Hendriks over DFFRNT Media

Thomas Hendriks is senior creative bij DFFRNT Media. Hij werkt er sinds een klein jaar, een periode waarin het bedrijf is gegroeid met een twintigtal nieuwe medewerkers

[Startups] Amran Hardan over Dyseno Studio

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Amran Hardan, CEO van Dyseno Studio

[Startups] Phoebe Ohayon over Voice Branding

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Phoebe Ohayon, mede-oprichter van Voice Branding

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen

Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen

[Forum] Bart Kleijn De toekomst van de folder

Geen reden tot paniek. De folder is nog een lang leven beschoren. Ondanks de introductie van de ja/ja-sticker blijft de folder over het geheel genomen een waardevol en krachtig middel voor merk- en productcommunicatie

[Column] Bob Goulooze: Michael, Bill & OJ

Ik snap het bijltjesgedrag van de media in deze niet. Wat heeft het voor zin een dode verknipte superster opnieuw in een kwaad daglicht te stellen?

[Column] Ronja Slierendrecht: Video voor iedereen?

De tijd waarin YouTube alleen iets was voor de Enzo Knol’s en beautybloggers van deze wereld, is voorbij. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er wordt gevlogd, gefilmd of ge-unboxed. Er ontstaan ware niches en communities die anders misschien nooit waren ontstaan. Mooi. Toch denk ik dat video niet voor iedereen een geschikt (marketing)middel is

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi cringe!, wat is Klarna? en gezellig met Volkswagen

Ik weet dat OPVALLEN tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan ooit, maar het is en blijft een randvoorwaarde. Een heel belangrijke randvoorwaarde, maar voor Klarna blijkbaar zó belangrijk dat ze alle andere elementen zijn vergeten

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden