Nederlands MediaNetwerk

Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als HET communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt voor een persoonlijke verkoopgesprek

Interview met Jos Beijen, directeur en eigenaar van Plant the Brand, international experts in Experiences & Environments. Zijn bedrijf is gevestigd in Laren. Plant the Brand is wereldwijd actief in de sector “Live Communication”.

Jos, wat doet Plant the Brand?

Wij ontzorgen ambitieuze bedrijven waarbij de internationale tentoonstellingskalender van strategisch belang is in de marktbenadering.

Wat betekent dat precies?

Onze expertise van Plant the Brand is het creëren, ontwerpen en realiseren van aansprekende professionele tijdelijke corporate werkruimtes tijdens beurzen en tradeshows.

Hoelang doe je dit al?

Ik ben ruim 30 jaar actief in het vak.

Voor wat voor klanten werk je?

Wij werken voor opdrachtgevers die internationaal actief zijn in Business to Business-sectoren als Maritiem, Energie, Olie en Gas, Maakindustrie, Elektronica, Grafische Industrie en Tand- & gebitstechniek en Pharma.

Waarom schakelen zij Plant the Brand in?

De ervaring leert dat “live communications” of wel “beurzen & tentoonstellingen” echt een vak is met als fundamenten creativiteit, empathie, logistiek & distributie, financiën en met name het ter beschikking hebben van een professioneel internationaal netwerk.

Plant the Brand heeft al die kennis in huis?

Ja, en daarom blijken we ook van grote toegevoegde waarde voor onze klanten. Wij zijn het centrale aanspreekpunt, de spin in het web, en regelen voor onze klanten alles; van ontwikkeling, ontwerp, bouw, oplevering en nazorg, transport, douane en opslag. 

Wat zijn in orde van grootte de investeringen voor een klant?

Dat hangt echt af van de wensen en behoeften van de respectievelijke klant alsmede de frequentie en het deel van de wereld waar een beursdeelname plaatsvindt.

Wat is nou echt een “must weetje” voor een opdrachtgever?

Onze klanten hebben een meerjarige internationale beursagenda. Wat vaak onbekend blijkt is dat de meerjarige inzet van een brand experience concept, aangeschaft in volledige eigendom, goedkoper is dan huur of een aanbesteding per project. Als gevolg zijn onze klanten eigenaar van hun stands c.q. brand experiences.

Wat vinden opdrachtgevers belangrijk?

Elk jaar worden internationaal 30.000 business-to-business tentoonstellingen georganiseerd. Beslissers beschouwen beurzen en tentoonstellingen als het enige communicatie-instrument dat het juiste publiek brengt om persoonlijke verkoopgesprekken te voeren.

Face-to-Face rules?

Absoluut; face-to-face contacten zijn essentieel bij informatie-uitwisseling.

Je hebt het over beslissers; wie zijn dat bij een klant van jou?

Uiteindelijk CEO's; zij hechten grote waarde aan hun aanwezigheid op beurzen. Onderzoek van Research Incomm International (US) laat zien dat 84% van de CEO’s klanten persoonlijk wil ontmoeten; 78% denkt dat een beurs de beste manier is om een solide overzicht van de markt te krijgen; 69% wil weten wat de concurrentie aanbiedt.

Dat is interessant wat je zegt; want wat is dan de rol van de communicatie of marketing executive?

Natuurlijk staat onomstotelijk vast dat al deze mensen een belangrijke rol bezitten in het traject. De ervaring leert dat als het onderwerp financiën op de agenda staat sec de hoogte van de investering gepaard gaand met een meerjarige samenwerking een senior management competentie betreft qua tekeningsbevoegdheid (CEO, CFO). Wanneer er voorafgaand een budget is vastgesteld, dan zijn de communicatie en marketingfunctionarissen de voornaamste gesprekspartners.

Hoe internationaal is Plant the Brand?

Bedoel je waar we allemaal wereldwijd actief zijn c.q. in welke landen we ervaring hebben?

Precies, stel nou dat iemand dit leest en een stand of een heel brand experience concept nodig heeft in een bepaald land of bepaalde stad of in meer landen & steden; kan zo’n iemand dan bij jou terecht?

Absoluut, dat kan in beide gevallen!

We herhalen de vraag: er zijn in heel veel steden beurzen en tradeshows; waar hebben jullie ervaring?

Ik heb dat ’s even opgezocht en voor het lezersgemak in alfabetische volgorde opgesomd:

We zijn frequent actief voor en tijdens beurzen in Aberdeen, Abu Dhabi, Acapulco, Amiens, Amsterdam, Athene, Barcelona, Basel, Beijing, Berlijn, Birmingham, Boedapest, Brussel, Calgary, Cannes, Keulen, Kopenhagen, Doha, Düsseldorf, Dubai, Edinburg, Frankfurt, Friedrichshafen, Fulda, Geneve, Gent, Göteborg, Hamburg, Hannover, Hong Kong, Houston, Istanbul, Kuala Lumpur, Ljubljana, Londen, Lyon, Madrid, Manchester, Melbourne, Milaan, Moskou, Mumbai, Nice, Orlando, Oslo, Oviedo, Parijs, Perth, Praag, Rio de Janeiro, Shanghai, Singapore, Stavanger, Valencia.

Wat mogen we in 2017 van Plant the Brand verwachten?

Ambitie is om flink met Plant the Brand te groeien. Ik kijk natuurlijk naar mijn bestaande klanten en inventariseer of er nog meer beurzen en tradeshows relevant voor hen zijn. Natuurlijk zijn nieuwe klanten van harte welkom. Ik kijk dan naar de sectoren Chemie, Pharma, ICT, Telecom, Transport, Logistiek & Distributie en de Grafische Industrie.

Wat wil je tot slot nog zeggen?

Doelstelling is om mensen bij elkaar te brengen in een inspirerende, comfortabele omgeving waar ze elkaar ontmoeten om informatie uit te wisselen en om zaken te doen. Iedere keer als tijdens de evaluatie blijkt dat de verwachtingen van de klant volledig zijn beantwoord ben ik een gelukkig mens.

Jos, dank voor het gesprek en veel succes met Plant the Brand en al je activiteiten.

Graag gedaan, ik houd me aanbevolen voor een volgende keer!

Check voor alle informatie over werk en contactdetails:

www.plantthebrand.com 

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Ernst-Jan Pfauth over het opzetten van The Correspondent

Ernst-Jan Pfauth is uitgever en medeoprichter van het advertentievrije De Correspondent. Nu het journalistieke platform in Nederland staat, werd het tijd voor een Engelstalige versie. We spreken Pfauth over de plannen

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over branded content als groeimarkt

In de 3,5 jaar dat mediasaleshouse Value Zipper bestaat, is het bedrijf niet alleen in omvang gegroeid, maar ook de omzet en het aantal klanten groeiden mee. We spreken met oprichter en eigenaar Patrick van Hooy over het succes van de afgelopen jaren en de toekomst van branded content

[Interview] Beerwulf wint The Pitch van De Persgroep

De Persgroep liet onlangs (media)bedrijven en creatieven pitchen voor een uitgebreide campagne. De winnaar is Beerwulf (Heineken) die met een pitch van Media Reverse wist te overtuigen. We spreken Marc Scholten (marketeer Beerwulf), Lauren van der Heijden (directeur corporate sales De Persgroep) en Sjors Kroon (oprichter Media Reverse) over de The Pitch-concurrenten en buurten bij de brouwer

[Interview] Joost Istha (ZIGT): "Toegang tot data van onze klanten is essentieel om ons werk te kunnen doen"

Nederlands MediaNetwerk TV spreekt met Joost Istha, opricher, eigenaar en CEO van mediabureau ZIGT

[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken

Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marianne van Soomeren: Parabel over de vos en de taarten

De vos had een plannetje. Hij wilde graag de allerlekkerste taarten gaan verkopen in zijn eigen winkeltje in het bos. Er was maar één probleem: hij kon geen taarten bakken. Daarom nodigde hij alle dieren uit het bos uit om hun lekkerste taart te maken

[Column] Reinier Rombouts: Consumenten? Het zijn net mensen

De klant is koning, ja, ja. Wanneer roep je dat? Waarschijnlijk juist in situaties waarin je vindt dat je slecht wordt bediend. Als je het gevoel krijgt dat een bedrijf of merk je vooral beschouwt als een ‘wandelende pinautomaat’. Als een consument

[Column] Erwin Fisser: Hashtags, piemels en D66

Ik geloof niet dat ik sinds de kleuterschool nog iemand de aanblik van mijn ontblootte piemel heb opgedrongen. En ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit onbedoelde piemels heb gadegeslagen

[Column] Ronja Slierendrecht: BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?

Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn

[Column] Frank Waals: Iedereen een klokkenluider

Het scoren van een mediascoop en daarmee een complete beroepsgroep een geluid geven is dankbaar, de reacties die het oplevert buitengewoon interessant

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden