Nederlands MediaNetwerk

Campagne: Nierstichting zet mensen aan het denken over orgaandonatie

‘Zou je een orgaan van een ander willen, als dat je leven zou redden? Maar ben je zelf al donor?’ Deze vragen staan centraal in een bijzondere campagne waarvoor de Nierstichting aan de vooravond van de Nationale Collecteweek de aftrap geeft. Een campagne die het vraagstuk over orgaandonatie op geheel nieuwe wijze benadert. De campagne zet mensen aan het denken over wederkerigheid: Als je een donororgaan zou willen ontvangen, zou je dan ook niet bereid moeten zijn om te geven? In de collecteweek van de Nierstichting - van 19 tot en met 25 september - staat dit jaar orgaandonatie centraal. Dit gebeurt in de vorm van een grootse landelijke campagne die dit thema op een nieuwe manier bespreekbaar maakt. Met als doel mensen die nog niet geregistreerd staan aan het denken te zetten en te stimuleren donor te worden. Deze boodschap wordt onder andere uitgedragen in een bijzonder televisie- en bioscoopspotje waarin mensen op straat (geen acteurs) aan het woord komen over de vraag wat zij zouden doen als ze zelf een orgaan nodig hadden. “Over orgaandonatie zijn veel campagnes gevoerd met als doel meer donoren te werven. In tegenstelling tot eerdere campagnes - waarbij het perspectief van de wachtende patiënt het belangrijkste uitgangspunt was - heeft deze campagne een verrassende invalshoek, die van jezelf. Er zijn maar weinig mensen die een orgaan van een ander zouden weigeren als dat hun leven kan redden. Maar als van ons wordt verwacht zélf iets terug te doen, is het antwoord een stuk moeilijker”, zegt
Tom Oostrom, algemeen directeur van de Nierstichting. “Met deze campagne willen we mensen die geen donor zijn hierover laten nadenken. Uiteraard hopen we dat veel mensen zich als donor aanmelden, want dat is hard nodig.” Medium -
televisie, bioscoop, outdoor, internet / Opdrachtgever -
Nierstichting / Bureau -
laMarque / Strategie -
EQ Brands / Creatie -
Mattijs Winter, Ton van Jole, Roland Tielman (concept/creatie), Björn van der Most, Emory Hoffman (internet) / Regisseur -
Jeroen Hofman (hazazaH) / Account -
Annemarie van Ooijen, Mariëtte van de Beek / Verantwoordelijk bij klant -
Paulien Pleijter, Sonja van Amerongen / PR -
NewsLab
www.nierstichting.nl

Weergaven: 276

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden