Nederlands MediaNetwerk

CrossKnowledge lanceert in september leadership development game

CrossKnowledge, Europees expert in het ontwikkelen van managementcompetenties via nieuwe technologieën, zet een revolutionaire stap in de wereld van Serious Games met de lancering van 3de generatie games. De populaire markt van Serious Games computerspellen, bedoeld voor managementtraining, wordt geschat op 2 miljard dollar in de VS en Europa en groeit met meer dan 50% per jaar. Waar 40% van de Amerikaanse bedrijven deze games nu al gebruikt voor het opleiden van personeel, geeft 60% van de Europese bedrijven aan in de nabije toekomst gebruik te zullen maken van deze bedrijfsspellen. De 3de generatie games, ontwikkeld door CrossKnowledge, onderscheiden zich van voorgaande generaties door hun vermogen om een bepaald gedrag en uiteenlopende competenties te ontwikkelen bij de gebruikers. Dit is één van de meest veelbelovende toepassingen van het spel. Traditionele trainingprogramma’s hebben steeds meer moeite om tegemoet te komen aan de alsmaar stijgende behoeften van bedrijven op dit vlak en spreken jonge werknemers bovendien niet echt aan. “Ook al functioneren simulaties van managementtechnieken vandaag goed in de virtuele wereld, resultaten van onderzoeken uitgevoerd naar gedragsontwikkeling blijven weinig overtuigend. Men ontwikkelt geen leiderschapskwaliteiten of leert niet zijn emoties beheersen zoals men een heftruck leert besturen”, zegt
Steve Fiehl, Mededirecteur van CrossKnowledge. De 3de generatie games is ambitieuzer dan de games die vandaag op de markt beschikbaar zijn; een game met een speelduur van ongeveer 30 tot 50 uur dat gespeeld wordt gedurende verschillende maanden, kan 500.000 tot één miljoen euro kosten. “Alleen marktleiders zijn in staat om hierin te investeren”, zegt Steve Fiehl. Om dit soort nieuwe games te ontwikkelen, heeft CrossKnowledge een gespecialiseerde afdeling geopend in Nederland onder leiding van
Ed Fennema, psychopedagoog en pionier op de markt van serious games sinds 2003. Deze divisie telt al een vijftigtal personen waaronder scenaristen, ontwikkelaars en grafici. Het doel van deze afdeling is het ontwikkelen van een nieuwe serie op maat gemaakte games, om het typische gedrag dat voorkomt in het bedrijfsleven bij de gebruikers te ontwikkelen en te verbeteren: leiderschap, emotionele intelligentie, stressbeheer, overredingskracht, beslissingsprocessen, klanteninteractie… Deze bedrijfsspellen zijn gericht op managers maar ook op werknemers die met klanten werken. Via deze games kan men op een ludieke en interactieve manier een opleiding volgen die tevens kan worden gecombineerd met een klassiekere opleiding in een lokaal met een mentor. De eerste leadership development game van CrossKnowledge zal in september beschikbaar zijn. Dit spel is al verkocht aan een belangrijke speler die actief heeft meegewerkt aan de ontwikkeling ervan. Andere klanten en verschillende partners uit de consumer gaming wereld hebben hun interesse getoond.
www.crossknowledge.net/nl-nl/m10/crossknowledge-serious-games
www.crossknowledge.com

Weergaven: 76

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden