Nederlands MediaNetwerk

Dipped in Green Communication, communicatiebureau voor merken met een geweten, helpt met The Green Dip ondernemers om op een laagdrempelige manier, de eerste stappen naar Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) te zetten. Het programma is luchtig en pragmatisch. The Green Dip is speciaal voor bedrijven ontwikkeld die welwillend tegenover MVO staan maar niet goed weten hoe en waar te beginnen. Met The Green Dip wordt de eerste stap naar MVO leuk en het effect direct zichtbaar.

Dipped in Green gaat letterlijk de werkvloer op om intensief aan de slag te gaan met de ondernemer en de medewerkers. Iedereen wordt gevraagd om bewust en kritisch na te denken over zijn dagelijkse activiteiten. Vervolgens wordt bekeken hoe dit groener en/of socialer kan. In een aantal uur worden de meest basale dagelijkse werkzaamheden blootgelegd en worden quick wins aangegeven. Door de medewerkers een actieve rol te geven wordt hun betrokkenheid groter en zullen zij MVO makkelijker omarmen.

De nadruk van The Green Dip ligt op het leuk, makkelijk en toegankelijk maken van MVO. Zodra er betrokkenheid binnen de organisatie ontstaat, staat de deur open om meer actie te ondernemen. En zo stap voor stap te verduurzamen. Na afloop ontvangt de organisatie een kort en bondig rapport met de resultaten. Tevens wordt aangegeven welke vervolgstappen er kunnen worden gemaakt en of hier specialisten bij betrokken moeten worden.

Dipped in Green Communication gelooft dat wat je aan MVO doet belangrijker is dan wat je er over zegt. Daarom wordt altijd eerst naar de MVO activiteiten gekeken en hoe deze passen binnen het DNA van het merk of de organisatie. Vervolgens worden bedrijven geholpen om op een heldere, geloofwaardige en eerlijke manier over duurzaamheid te communiceren. En om een dialoog met een brede groep stakeholders aan te gaan.

Dipped in Green Communication is begin 2010 opgericht door Manon van Roon en Bettina Nouwens. Elk hebben zij minstens 15 jaar communicatie-ervaring bij grote merken: o.a. Max Havelaar, RTL Nederland, Land Rover en Piet Boon. Dipped in Green is een full service communicatiebureau en ontwikkelt duurzame strategieën en creatieve concepten voor merken met een geweten.

www.dippedingreen.nl

Weergaven: 45

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden