Nederlands MediaNetwerk

Nederlandse ontwerpers doen het goed over de hele wereld en dat al decennia lang. Dus zijn ze dit jaar extra prominent aanwezig op de Woonbeurs Amsterdam 2011. De grootste consumentenbeurs op woongebied in Nederland opent zaterdag haar deuren. Heel Nederland kan het eigen huis weer leuk gaan maken.

De Woonbeurs Amsterdam vindt plaats van 24 september tot en met 2 oktober in de Amsterdam RAI. Bezoekers kunnen er volop inspiratie en ideeën op doen bij exposities en de vele presentaties met Dutch Design.

In de Entreehal vindt het Woonbeurspubliek de vijf meter hoge Empty Chair van de Nederlandse topontwerper Maarten Baas. Baas heeft op verzoek van Amnesty International de stoel ter ere van de Chinese Nobelprijswinnaar voor de Vrede Liu Xiabo ontworpen. Een miniatuur van de stoel is als speldje verkrijgbaar. Via een QR code kan het publiek doneren aan Amnesty International.

De crème de la crème op het gebied van design is dit jaar verzameld in de Top Design Zone. Een hal met exclusief design en presentaties van toonaangevende (inter)nationale merken. In de Top Design Club wordt de expositie Met de spullen bloot gepresenteerd. De expositie toont dierbare bezittingen en hebbedingetjes, van Thomas Eyck, Cok de Rooy, Niels van Eijk, Miriam van der Lubbe, Piet Boon, Richard Hutten en Jorre van Ast, in spectaculaire wanden met lades.

Koninklijke Tichelaar neemt producten van Nederlandse topontwerpers mee naar de Woonbeurs Amsterdam. In een speciaal gemaakte pop-up store worden producten verkocht van onder anderen Hella Jongerius, Studio Job, Jurgen Bey, Atelier NL, Roderik Vos, Dick van Hoff, Marcel Wanders en de nieuwe serie parels van Alexander van Slobbe. 

Via Milano, New Dutch Design is een tentoonstelling op de Woonbeurs Amsterdam en dé manier om in aanraking te komen met Dutch Design. Nederlandse ontwerpen die succesvol waren op de interieurbeurs in Milaan, staan nu gezamenlijk in een exclusieve tentoonstelling op de Woonbeurs Amsterdam. De ontwerpen van onder meer Edward van Vliet, Kiki van Eijk, Bertjan Pot, Jorre van Ast en Christien Meindertsma zijn voor het eerst in Nederland te zien. 

De Woonbeurs Amsterdam biedt designtalent een podium waarop zij zich kunnen presenteren. Twintig jonge bedrijven, inspirerende starters, webshops, kunstenaars en meubelmakers uit Nederland zijn geclusterd op twee plekken op de beurs. Met onder meer Studiodewinkel.nl en sloophoutbehang.nl met Piet Hein Eek behang.

Woon- en tuindesigner Marcel Wolterinck viert dit jaar zijn 25-jarig jubileum op de Woonbeurs Amsterdam met een jubileumstand en geeft op imposante wijze gestalte aan Wolterincks World in samenwerking met diverse partners. Architect en ontwerper Eric Kant is op de beurs aanwezig met HOME ID, een totaal woonbelevingsconcept in samenwerking met gerenommeerde merken. Sjoerd Vroonland heeft de Woonbeurs YNG TLNT Pin 2011 gewonnen en mag natuurlijk ook niet gemist worden. 

De Woonbeurs Amsterdam is de grootste consumentenbeurs op woongebied in Nederland. De Woonbeurs Amsterdam is een event van Sanoma Media en wordt multimediaal gepromoot door de woon- en buitenbladen: vtwonen, 101 Woonideeën, Eigen Huis & Interieur, ariadne at Home, Home and Garden, More Than Classic, Seasons en Tuin&Co. De Woonbeurs Amsterdam staat voor ruim 80.000 bezoekers, 300 deelnemers, uitgebreid woonadvies, de laatste trends en volop beursaanbiedingen.

www.sanomamedia.nl

Weergaven: 118

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden