Nederlands MediaNetwerk

Bright introduceert
Screenzine voor
Apple iPad. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een goed gesprek met Bright hoofdredacteur
Erwin van der Zande.


Dag Erwin, hoe is het met jou?

'Uitstekend. Bright Screenzine, onze eerste iPad app is eindelijk verkrijgbaar in de App Store. Het is een lange reis geweest en het voelt goed om deze eerste halte bereikt te hebben.'

En met bright? Lezermarkt, adverteerdersmarkt?

'Bright gaat lekker. We hebben nu met  Bright Magazine,
Bright.nl,
Bright Night en de
Bright apps een mooie portfolio. Wat betreft lezers vergt het magazine relatief veel marketing maar dat doen we met plezier. De site en de apps gaan als een trein, die genereren samen twee miljoen pageviews per maand. Het magazine heeft een zware tijd gekend met adevertenties zoals zoveel publiekstijdschriften, maar we hebben het dieptepunt achter ons volgens mij. Daarnaast hebben we de samenwerking met
Vodafone die erg prettig verloopt. Online advertenties zijn wat grilliger zo lijkt het; het ene moment is het rustig, op het andere staat je site propvol. Advertenties in de apps zijn nieuw bij ons en zijn ook nieuw voor adverteerders. Ze zijn echter nieuwsgierig en leergierig dus ik verwacht dat we samen toffe dingen kunnen gaan doen.'


Screenzine, wat en voor wie is het? Vertel alles!

'Bright Screenzine is speciaal ontwikkeld voor Apple's populaire tabletcomputer. Ook de inhoud is origineel en komt niet voor in het tweemaandelijkse Bright Magazine of op de dagelijkse nieuwssite
Bright.nl. De eerste editie van Bright Screenzine bevat onder meer een interview met
Piet Hein Eek, een kort verhaal van
Walter van den Berg, een live infographic en de feature length documentaire
Objectified van filmmaker
Gay Hustwit met onder andere
Jonathan Ive van
Apple,
Dieter Rams, Marc Newson en
Hella Jongerius. Bright Screenzine is in de Nederlandse en Belgische App Store beschikbaar voor 3,99 euro.  De ambitie was om een digitaal magazine te maken dat meer is dan een PDF met pageturn-effecten. We willen de pracht van print op het scherm evenaren, de haast van websites ontstijgen en de multimediale capaciteiten van deze tabletcomputer inzetten.  De eerste reacties zijn opvallend verdeeld: of mensen zijn laaiend en prijzen onze vernieuwingsdrang, of ze zijn teleurgesteld. De laatste groep had waarschijnlijk iets anders verwacht, een digitale versie van Bright Magazine bijvoorbeeld. Maar ook die komt er aan.'




Wat komt er na de iPad?

'De iPad blijft voorlopig de marktleider onder de tablets maar er is een sloot Android tablets onderweg. Dat maakt de martksituatie lastig om voor de lange termijn strategische beslissingen te nemen. Voorlopig zetten wij in op de iPad, zullen vervolgens net als bij de smartphones waar Bright een Android app voor heeft uitgebracht naar de Android tablets gaan kijken, en op de achtergrond lonkt ook nog de
web app als generieke oplossing die je zelf helemaal in de hand hebt. Echt heel lekker werken die web apps nog niet maar dat is een kwestie van tijd.'


Wat is het laatste nieuws?

'Ik ben ook nog aan het kijken naar het format van een 'mini-magazine' voor Bright op de tablet, geïnspireerd ook door apps als Vogue Cover Exclusive. Dit zijn leuke tijden, iedereen is aan het zoeken naar wat werkt en wat niet, net als bij de komst van het web. Wat wordt de
weblog onder de apps?'


www.bright.nl

Weergaven: 147

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als meer betrouwbaar ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden