Nederlands MediaNetwerk

Bright introduceert
Screenzine voor
Apple iPad. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar de hoofdstad voor een goed gesprek met Bright hoofdredacteur
Erwin van der Zande.


Dag Erwin, hoe is het met jou?

'Uitstekend. Bright Screenzine, onze eerste iPad app is eindelijk verkrijgbaar in de App Store. Het is een lange reis geweest en het voelt goed om deze eerste halte bereikt te hebben.'

En met bright? Lezermarkt, adverteerdersmarkt?

'Bright gaat lekker. We hebben nu met  Bright Magazine,
Bright.nl,
Bright Night en de
Bright apps een mooie portfolio. Wat betreft lezers vergt het magazine relatief veel marketing maar dat doen we met plezier. De site en de apps gaan als een trein, die genereren samen twee miljoen pageviews per maand. Het magazine heeft een zware tijd gekend met adevertenties zoals zoveel publiekstijdschriften, maar we hebben het dieptepunt achter ons volgens mij. Daarnaast hebben we de samenwerking met
Vodafone die erg prettig verloopt. Online advertenties zijn wat grilliger zo lijkt het; het ene moment is het rustig, op het andere staat je site propvol. Advertenties in de apps zijn nieuw bij ons en zijn ook nieuw voor adverteerders. Ze zijn echter nieuwsgierig en leergierig dus ik verwacht dat we samen toffe dingen kunnen gaan doen.'


Screenzine, wat en voor wie is het? Vertel alles!

'Bright Screenzine is speciaal ontwikkeld voor Apple's populaire tabletcomputer. Ook de inhoud is origineel en komt niet voor in het tweemaandelijkse Bright Magazine of op de dagelijkse nieuwssite
Bright.nl. De eerste editie van Bright Screenzine bevat onder meer een interview met
Piet Hein Eek, een kort verhaal van
Walter van den Berg, een live infographic en de feature length documentaire
Objectified van filmmaker
Gay Hustwit met onder andere
Jonathan Ive van
Apple,
Dieter Rams, Marc Newson en
Hella Jongerius. Bright Screenzine is in de Nederlandse en Belgische App Store beschikbaar voor 3,99 euro.  De ambitie was om een digitaal magazine te maken dat meer is dan een PDF met pageturn-effecten. We willen de pracht van print op het scherm evenaren, de haast van websites ontstijgen en de multimediale capaciteiten van deze tabletcomputer inzetten.  De eerste reacties zijn opvallend verdeeld: of mensen zijn laaiend en prijzen onze vernieuwingsdrang, of ze zijn teleurgesteld. De laatste groep had waarschijnlijk iets anders verwacht, een digitale versie van Bright Magazine bijvoorbeeld. Maar ook die komt er aan.'




Wat komt er na de iPad?

'De iPad blijft voorlopig de marktleider onder de tablets maar er is een sloot Android tablets onderweg. Dat maakt de martksituatie lastig om voor de lange termijn strategische beslissingen te nemen. Voorlopig zetten wij in op de iPad, zullen vervolgens net als bij de smartphones waar Bright een Android app voor heeft uitgebracht naar de Android tablets gaan kijken, en op de achtergrond lonkt ook nog de
web app als generieke oplossing die je zelf helemaal in de hand hebt. Echt heel lekker werken die web apps nog niet maar dat is een kwestie van tijd.'


Wat is het laatste nieuws?

'Ik ben ook nog aan het kijken naar het format van een 'mini-magazine' voor Bright op de tablet, geïnspireerd ook door apps als Vogue Cover Exclusive. Dit zijn leuke tijden, iedereen is aan het zoeken naar wat werkt en wat niet, net als bij de komst van het web. Wat wordt de
weblog onder de apps?'


www.bright.nl

Weergaven: 146

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden