Nederlands MediaNetwerk


Walt Disney lanceert de eerste augmented reality outdoor campagne.
TAB Worldmedia is verantwoordelijk voor de realisatie. Bellen wij directeur
Remco Vroom.
Dag Remco, hoe is het met je? 'Ha Bas, 't gaat super. Nee, dat zeg ik niet zomaar... wij hebben zojuist onze eerste landelijke augmented reality outdoor campagne gelanceerd met een mooie adverteerder. Met wie...? Nou met Walt Disney.'
Er is een hoop gebeurd met TAB Worldmedia sinds jij presenteerde op het Derde Nederlands MediaNetwerk Event. Vertel alles! 'Haha ja die dag dat ik presenteerde hadden mijn zakenpartner
Johannes la Poutre en ik net een hele dag op een beurs gestaan.
Synovate deed die dag een onderzoek voor TAB naar de impact van augmented reality op outdoor advertising. Wij waren toen maar net op tijd voor de presentatie. Het publiek was super en wij hebben die avond veel contacten opgedaan. Het is inmiddels zo'n zes weken geleden en in die tijd hebben wij samen met de media exploitanten,
Layar en een aantal adverteerders hard gewerkt. Het resultaat is dat we nu de eerste landelijke augmented reality outdoor campagne voor
Walt Disney hebben gelanceerd en wel op de media netwerken van
JCDecaux, CBS Outdoor, Hillenaar - Clearchannel - en
Brouwer & Partners plus alle bioscopen waar de film draait.'

Wat gaat Walt Disney precies doen? 'Op de filmposters van Walt Disney’s nieuwste boxoffice hit
Prince of Persia The sands of time die op 19 mei in première gaat, staat een beeldmerk. Daaraan herkend de kijker dat hij via de Layar browser een unieke augmented reality game op zijn Android- of iPhone kan spelen. Zodra de iemand in de buurt van een filmposters de Layar browser op zijn smartphone opstart wordt via gps zijn locatie bepaald en krijgt hij de augmented reality game van ‘Prince of Persia’ te zien. De mooie Tamina uit de film spreekt de kijker toe en legt hem uit dat hij de trailer moet bekijken om vervolgens direct in de augmented reality game drie vragen op te lossen. Heeft hij alle vragen goed, dan levert dat de speler 50
Movie Minutes waardepunten op die hij kan verzilveren op
Movieminutes.com - een dvd kan al worden besteld met 90 Movie Minutes.'
Hoe bijzonder is dat? 'Het is aan de ene kant heel bijzonder omdat dit echt nog nooit zo is gedaan en aan de andere kant is het ook weer zo voor de hand liggend dat we dit doen. Het is een echte augmented reality beleving omdat we gebruik maken van levensechte beelden, geluid, video en game elementen. Daarbij geeft de Layar ook nog eens toegang tot een augmented cinema locator waarmee je direct de dichtstbijzijnde bioscoop kunt vinden en de optie om de game delen met je social networks. Met deze campagne zullen we tevens kijken of we nieuwe klanten kunnen werven voor het nieuwe loyalty programma van Walt Disney;
Movieminutes.com. Wij verwachten de komende weken weer enorm veel te zullen leren over deze nieuwe manier van campagne voeren.'
Hoe werkt zoiets: Je belt Walt Disney gewoon op, of komen ze naar jou toe? 'Walt Disney heeft natuurlijk mee gedaan met de pilot waar Synovate het onderzoek voor heeft gedaan. Aan de hand daarvan hebben we met de 'learnings' in de hand deze augmented reality campagne ontwikkeld. Andere campagnes die wij momenteel ontwikkelen komen binnen door eigen acquisitie of in samenwerking met de media exploitanten. Momenteel zijn we ook in gesprek met reclamebureaus, media planners en inkopers.'
Wat is het laatste nieuws? 'Er is enorm veel interesse uit het buitenland dus ik verwacht dat we op korte termijn ook daar campagnes zullen gaan faciliteren.'
www.tabworldmedia.com
www.movieminutes.com

Weergaven: 162

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Arun Maljaars: Door partnerships worden grote programma’s met onmogelijke budgetten toch gemaakt

Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende content

[Startup Competitie] David Hoogendam over The Pool

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2020 op 15 april in Amsterdam. We spreken met David Hoogendam van The Pool

[Interview] Floris Venneman over de overname van tv-zender ONS

ONS is overgenomen door het creatieve bureau Bureauvijftig. We spreken met mede-eigenaar en partner Floris Venneman over de overname en plannen met de aangekochte televisiezender

[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet

Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: Microphone Media

Microphone Media was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het podcastbedrijf? We spreken Frank Kromer

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Reinier Rombouts: Digitaal onmisbaar

De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt

Jeroen Verkroost: Wie wint social? Amazon Advertising rukt op, Sonos door het stof, trends in media en marketing en de eerste slimme bril is er!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden