Nederlands MediaNetwerk


Walt Disney lanceert de eerste augmented reality outdoor campagne.
TAB Worldmedia is verantwoordelijk voor de realisatie. Bellen wij directeur
Remco Vroom.
Dag Remco, hoe is het met je? 'Ha Bas, 't gaat super. Nee, dat zeg ik niet zomaar... wij hebben zojuist onze eerste landelijke augmented reality outdoor campagne gelanceerd met een mooie adverteerder. Met wie...? Nou met Walt Disney.'
Er is een hoop gebeurd met TAB Worldmedia sinds jij presenteerde op het Derde Nederlands MediaNetwerk Event. Vertel alles! 'Haha ja die dag dat ik presenteerde hadden mijn zakenpartner
Johannes la Poutre en ik net een hele dag op een beurs gestaan.
Synovate deed die dag een onderzoek voor TAB naar de impact van augmented reality op outdoor advertising. Wij waren toen maar net op tijd voor de presentatie. Het publiek was super en wij hebben die avond veel contacten opgedaan. Het is inmiddels zo'n zes weken geleden en in die tijd hebben wij samen met de media exploitanten,
Layar en een aantal adverteerders hard gewerkt. Het resultaat is dat we nu de eerste landelijke augmented reality outdoor campagne voor
Walt Disney hebben gelanceerd en wel op de media netwerken van
JCDecaux, CBS Outdoor, Hillenaar - Clearchannel - en
Brouwer & Partners plus alle bioscopen waar de film draait.'

Wat gaat Walt Disney precies doen? 'Op de filmposters van Walt Disney’s nieuwste boxoffice hit
Prince of Persia The sands of time die op 19 mei in première gaat, staat een beeldmerk. Daaraan herkend de kijker dat hij via de Layar browser een unieke augmented reality game op zijn Android- of iPhone kan spelen. Zodra de iemand in de buurt van een filmposters de Layar browser op zijn smartphone opstart wordt via gps zijn locatie bepaald en krijgt hij de augmented reality game van ‘Prince of Persia’ te zien. De mooie Tamina uit de film spreekt de kijker toe en legt hem uit dat hij de trailer moet bekijken om vervolgens direct in de augmented reality game drie vragen op te lossen. Heeft hij alle vragen goed, dan levert dat de speler 50
Movie Minutes waardepunten op die hij kan verzilveren op
Movieminutes.com - een dvd kan al worden besteld met 90 Movie Minutes.'
Hoe bijzonder is dat? 'Het is aan de ene kant heel bijzonder omdat dit echt nog nooit zo is gedaan en aan de andere kant is het ook weer zo voor de hand liggend dat we dit doen. Het is een echte augmented reality beleving omdat we gebruik maken van levensechte beelden, geluid, video en game elementen. Daarbij geeft de Layar ook nog eens toegang tot een augmented cinema locator waarmee je direct de dichtstbijzijnde bioscoop kunt vinden en de optie om de game delen met je social networks. Met deze campagne zullen we tevens kijken of we nieuwe klanten kunnen werven voor het nieuwe loyalty programma van Walt Disney;
Movieminutes.com. Wij verwachten de komende weken weer enorm veel te zullen leren over deze nieuwe manier van campagne voeren.'
Hoe werkt zoiets: Je belt Walt Disney gewoon op, of komen ze naar jou toe? 'Walt Disney heeft natuurlijk mee gedaan met de pilot waar Synovate het onderzoek voor heeft gedaan. Aan de hand daarvan hebben we met de 'learnings' in de hand deze augmented reality campagne ontwikkeld. Andere campagnes die wij momenteel ontwikkelen komen binnen door eigen acquisitie of in samenwerking met de media exploitanten. Momenteel zijn we ook in gesprek met reclamebureaus, media planners en inkopers.'
Wat is het laatste nieuws? 'Er is enorm veel interesse uit het buitenland dus ik verwacht dat we op korte termijn ook daar campagnes zullen gaan faciliteren.'
www.tabworldmedia.com
www.movieminutes.com

Weergaven: 154

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie

Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!

Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s

“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden