Nederlands MediaNetwerk


Walt Disney lanceert de eerste augmented reality outdoor campagne.
TAB Worldmedia is verantwoordelijk voor de realisatie. Bellen wij directeur
Remco Vroom.
Dag Remco, hoe is het met je? 'Ha Bas, 't gaat super. Nee, dat zeg ik niet zomaar... wij hebben zojuist onze eerste landelijke augmented reality outdoor campagne gelanceerd met een mooie adverteerder. Met wie...? Nou met Walt Disney.'
Er is een hoop gebeurd met TAB Worldmedia sinds jij presenteerde op het Derde Nederlands MediaNetwerk Event. Vertel alles! 'Haha ja die dag dat ik presenteerde hadden mijn zakenpartner
Johannes la Poutre en ik net een hele dag op een beurs gestaan.
Synovate deed die dag een onderzoek voor TAB naar de impact van augmented reality op outdoor advertising. Wij waren toen maar net op tijd voor de presentatie. Het publiek was super en wij hebben die avond veel contacten opgedaan. Het is inmiddels zo'n zes weken geleden en in die tijd hebben wij samen met de media exploitanten,
Layar en een aantal adverteerders hard gewerkt. Het resultaat is dat we nu de eerste landelijke augmented reality outdoor campagne voor
Walt Disney hebben gelanceerd en wel op de media netwerken van
JCDecaux, CBS Outdoor, Hillenaar - Clearchannel - en
Brouwer & Partners plus alle bioscopen waar de film draait.'

Wat gaat Walt Disney precies doen? 'Op de filmposters van Walt Disney’s nieuwste boxoffice hit
Prince of Persia The sands of time die op 19 mei in première gaat, staat een beeldmerk. Daaraan herkend de kijker dat hij via de Layar browser een unieke augmented reality game op zijn Android- of iPhone kan spelen. Zodra de iemand in de buurt van een filmposters de Layar browser op zijn smartphone opstart wordt via gps zijn locatie bepaald en krijgt hij de augmented reality game van ‘Prince of Persia’ te zien. De mooie Tamina uit de film spreekt de kijker toe en legt hem uit dat hij de trailer moet bekijken om vervolgens direct in de augmented reality game drie vragen op te lossen. Heeft hij alle vragen goed, dan levert dat de speler 50
Movie Minutes waardepunten op die hij kan verzilveren op
Movieminutes.com - een dvd kan al worden besteld met 90 Movie Minutes.'
Hoe bijzonder is dat? 'Het is aan de ene kant heel bijzonder omdat dit echt nog nooit zo is gedaan en aan de andere kant is het ook weer zo voor de hand liggend dat we dit doen. Het is een echte augmented reality beleving omdat we gebruik maken van levensechte beelden, geluid, video en game elementen. Daarbij geeft de Layar ook nog eens toegang tot een augmented cinema locator waarmee je direct de dichtstbijzijnde bioscoop kunt vinden en de optie om de game delen met je social networks. Met deze campagne zullen we tevens kijken of we nieuwe klanten kunnen werven voor het nieuwe loyalty programma van Walt Disney;
Movieminutes.com. Wij verwachten de komende weken weer enorm veel te zullen leren over deze nieuwe manier van campagne voeren.'
Hoe werkt zoiets: Je belt Walt Disney gewoon op, of komen ze naar jou toe? 'Walt Disney heeft natuurlijk mee gedaan met de pilot waar Synovate het onderzoek voor heeft gedaan. Aan de hand daarvan hebben we met de 'learnings' in de hand deze augmented reality campagne ontwikkeld. Andere campagnes die wij momenteel ontwikkelen komen binnen door eigen acquisitie of in samenwerking met de media exploitanten. Momenteel zijn we ook in gesprek met reclamebureaus, media planners en inkopers.'
Wat is het laatste nieuws? 'Er is enorm veel interesse uit het buitenland dus ik verwacht dat we op korte termijn ook daar campagnes zullen gaan faciliteren.'
www.tabworldmedia.com
www.movieminutes.com

Weergaven: 190

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone clipboard uit? Hoe ziet de wereld er uit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden