Nederlands MediaNetwerk

Het gerenommeerde internationale fotoagentschap NOOR heeft voor de ontwikkeling van haar social media strategie gekozen voor het bureau SocialPeople>. De twee bedrijven tekenden eerder deze maand een samenwerkingsovereenkomst. SocialPeople> zal een geïntegreerde social media strategie ontwikkelen en de fotografen van NOOR ondersteunen bij de uitvoering daarvan.

Het financieren en onder de aandacht brengen van fotojournalistieke projecten en documentaires is, mede door de snelle digitalisering van het medialandschap en de terugloop van advertentie inkomsten, steeds moelijker geworden. De inzet van social media maakt het mogelijk om het publiek op een geheel nieuwe manier te bereiken, bij de journalistieke boodschap te betrekken en om ondersteuning te vragen.

SocialPeople’s Árpád Gerecsey: ‘Fotografie is populairder dan ooit terwijl tegelijkertijd professionele fotobureaus en fotografen voor hun voortbestaan vechten. NOOR laat door deze keuze voor ons bureau zien, dat ze een vooruitstrevende innovatieve organisatie is, die zich realiseert dat er grote kansen liggen voor de journalistiek door de toevoeging van social media oplossingen aan het communicatiepakket.”

De Stichting NOOR Foundation is een internationale non-profit organisatie die zich ten doel stelt fotojournalistieke producties te creëren en te verspreiden teneinde de bewustwording en het begrip van de wereld te verbeteren en bij te dragen aan de visuele geschiedenis van de mensheid. Zij is een internationaal collectief van gerenommeerde fotografen dat in 2007 werd opgericht en haar hoofdkantoor in Amsterdam heeft. De stichting faciliteert de productie van fotojournalistiek educatieve projecten door middel van tentoonstellingen, publicaties en andere (online) activiteiten, en stimuleert zo de internationale publieke dialoog.

SocialPeople> is een social mediabureau nieuwe stijl dat zich richt op klanten uit de non-profit en media industrie. Zij bestaat uit zorgvuldig samengestelde club van experts op elk deelgebied van de social mediacommunicatie: community- en content management, reputatiemanagement, webcare, werving & selectie, commerciële en publiekscampagnes, online advertising en marketing. Daarnaast kennen ze de non- profit en mediawereld van binnenuit. SocialPeople> social media made easy. Onder haar klanten bevinden o.m. 925.nl, Emphas.is en Socionext

www.socialpeople.nl

Weergaven: 50

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden