Nederlands MediaNetwerk

Google introduceert vandaag Priority Inbox Beta in Gmail, een nieuwe manier om structuur te brengen in de grote hoeveelheid informatie die dagelijks in je mailbox binnenkomt. De gemiddelde kantoormedewerker verzendt en ontvangt dagelijks meer dan 150 berichten. Vaak zijn deze berichten van wisselend belang.

Priority Inbox helpt bij het verwerken van de grote hoeveelheid informatie en prioriteit aanbrengen in wat wel en niet beantwoord moet worden. Het is een nieuwe weergave van de inbox die automatisch helpt te focussen op de meest belangrijke berichten. Google houdt spamberichten uit je Gmail inbox en met het verbeterde Gmail-filter is het eenvoudiger prioriteit te geven aan berichten die van belang zijn, zonder daarvoor complexe regels in te stellen. Een van de belangrijkste doelen van Gmail is gebruikers helpen bij het beheren van grote hoeveelheden informatie.

Bij het testen van Priority Inbox bleek dat mensen 6% minder tijd besteden aan e-mail na het instellen van de feature. Omgerekend betekent dit dat informatiewerkers een week per jaar besparen, waar ze nu nog 13 uur per week spenderen aan e-mail.

Priority Inbox splitst de inbox in drie secties: Belangrijk en ongelezen, Ster en Overige. Berichten worden automatisch gecategoriseerd als ze in de inbox belanden. Gmail maakt gebruik van verschillende signalen om te voorspellen welke berichten van belang zijn, zoals e-mails afkomstig van mensen waarmee vaak gemaild wordt en specifieke berichten die normaliter snel worden geopend en beantwoord. Bij gebruik van Gmail worden deze prioriteiten steeds beter zichtbaar. Daarnaast kunnen prioriteiten in Priority Inbox worden aangepast door te klikken op + en -.

In de komende dagen zullen de Priority Inbox instellingen worden uitgerold naar gebruikers in organisaties die de optie Enable pre-release features hebben geselecteerd in het Google Apps configuratiescherm.

Gmail Priority Inbox

Weergaven: 40

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden