Nederlands MediaNetwerk

SNS Bank lanceert haar nieuwe corporate campagne. Met deze campagne wil SNS Bank letterlijk door de ogen van haar klanten laten zien dat zij een menselijke bank is, met toegankelijke dienstverlening en eenvoudige financiële producten en diensten. De nieuwe corporate campagne is gecreëerd rondom de pay-off De SNS Bank van...

In de nieuwe campagne, die is ontwikkeld door KesselsKramer, stelt SNS Bank de klant op een positieve en onderscheidende manier centraal. Er wordt letterlijk gekeken, geluisterd en gehandeld vanuit het perspectief van de klant. Nederland kijkt dus “door de ogen van de klant” en ziet alledaagse en herkenbare situaties waar SNS Bank een rol bij speelt. We zien bijvoorbeeld mevrouw Terborg die het internet heeft ontdekt, en we volgen Frank, Stacy en Daan gedurende een hectische dag tijdens de verbouwing. Zo is SNS Bank de bank van mevrouw Terborg; van Frank, Stacy en Daan en uiteindelijk de SNS Bank van iedereen.

De nieuwe campagne van SNS Bank volgt op een periode waarin de dienstverlening bij de bank op veel punten is verbeterd. Arie Koornneef, directeur marketing: “We zijn toegankelijker, eenvoudiger en menselijker geworden. Een bank met meer in plaats van minder mogelijkheden.” SNS Bank heeft flink geïnvesteerd in haar distributiekracht. Dit heeft geresulteerd in een sterk verbeterde snsbank.nl, die als enige financiële website in Nederland het predikaat ‘drempelvrij’ mag dragen voor de mate van toegankelijkheid voor (visueel) gehandicapten. Ook worden de traditionele kantoren verbouwd tot nieuwe winkels, waarvan het aantal de komende tijd verdubbelt. Het aantal geldautomaten en afstortmogelijkheden is in samenwerking met distributiepartners HEMA en TNT aanzienlijk uitgebreid. Daarnaast zijn er meer mogelijkheden gekomen voor financieel advies: bij klanten thuis en ook in de avonduren. SNS Bank is tevens via de telefoon veel toegankelijker geworden. Geen lange keuzemenu’s meer, maar snel een medewerker aan de telefoon.

SNS Bank heeft naast investeringen in de distributiekracht ook haar productassortiment vereenvoudigd. Koornneef: “Het assortiment voor onder meer sparen en verzekeren is overzichtelijker en transparanter geworden. Zo hebben we het aantal spaarvarianten teruggebracht naar zes.

Via een klantenraad, online SNS Community en een continue online klanttevredenheidsonder-zoek onderhoudt SNS Bank al enige tijd nauw contact met haar klanten. Koornneef “De reacties hieruit zijn zeer waardevol en dragen er aan bij dat klanten bij SNS Bank zelf bepalen hoe, waar en wanneer zij hun bankzaken regelen. Sommige klanten hebben behoefte aan hulp of advies. Daarvoor kunnen ze terecht bij onze adviseurs in het groeiend aantal winkels. Deze collega’s geven daarbij ook internetcursussen voor klanten die graag de overstap naar internetbankieren willen maken, maar dat nog niet kunnen.

Bureau: KesselsKramer / Creatie campagneconcept: Pim Gerrits, Krista Rozema, Erik Kessels / Strategie: Matthijs de Jongh, Erik Kessels / Productie: Pieter Leendertse en Maud Klarenbeek / Regisseur: Simone van Dusseldorp / DOP: Rob Hodselmans / Productiehuis: Fatfred’s / Post productie: The Ambassadors / Title design: Paul Freeth / Fotografie: Wil van Eersel / Sound design-geluid: wave. / Online: .Bone - Joost van Liempt / Verantwoordelijk bij klant: Matthieu Abrahams, Geke Braakman, Rachel Grezel

www.sns.nl
www.kesselskramer.com


Weergaven: 626

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden