Nederlands MediaNetwerk

Programma: 't Spaanse Schaep, aflevering 2: Patrick/ uitzending: 12 december/ zender: Nederland een (KRO)/ Tijdstip: 21.32 uur/ Aantal kijkers: 2.320.000/

Al maandenlang teisteren de publieke omroepen het argeloze kijkvolk met successeries van Nederlandse makelij en ongekend hoog niveau, wat dat betreft is de schreeuw om cultuur al gehoord voor er geschreeuwd werd. Sympathieke bijkomstigheid is dat ze ook bij de KRO rekening lijken te houden met toekomstige schaarste, ze leveren kwaliteit zolang de voorraad strekt, hulde. Ja, als het dan toch allemaal minder wordt, Den Uyl, Penoza, Bellicher, Feuten en nu ’t Spaanse Schaep staat dan wel op ons netvlies.

Frank Houtappels is opnieuw verantwoordelijk voor het scenario en de regie is in handen van de vier regisseurs die ook tekenden voor de eerdere Schaep-series: Frank Krom, Pieter van Rijn, Norbert ter Hall en Joram Lürsen. Ja. ook dat is KRO, vier regisseurs. Misschien zijn er mensen die dat veel vinden. Die denken kan dat niet wat minder, natuurlijk wel. Ergo, het kan wel zonder regisseur, dat hele schaep hoeft zelfs helemaal niet gemaakt te worden. En als het dan zo nodig gemaakt moet worden, waarom dan helemaal in Spanje? En wat is dat voor flauwe kul dat er in gezongen moet worden? En waarom nou uitgerekend op zondagavond?  Ik weet het, er zijn oneindig veel vraagtekens bij zo'n project te bedenken, allemaal terechte zorgen van kenners die precies weten hoe zij het zouden doen, ongetwijfeld veel beter en veel goedkoper. Maar wat ben ik blij dat de KRO het doet, op de plek van hun keus en op een tijdstip wat ze goed dunkt.

Ik heb door omstandigheden van echt eminent belang aflevering 1 van het zuidwaarts getrokken Schaep gemist. Ik wil dit wel uitleggen maar het is niet de opzet van een Kick off dat ik het over..., jammer, sommige geheimen zou je wel van de daken willen schreeuwen. Ik beperk mij tot aflevering 2 van ’t Spaanse Schaep. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel spannend vond of dat arme schaep wel zou kunnen aarden in Spanje. Komt ook, ik ben zelf nogal een huismus, ik word zelfs meegeteld met de vogeltelling.

’t Spaanse Schaep speelt zich af in een louche hotelletje in Spanje. Deze bouwval is van Lucas (Marc-Marie Huijbregts), die een affaire had met Sjon van de boortoren. Sjon is weer aan het boren geslagen. Lucas is eerst maar eens flink bij de pakken neer gaan zitten. zo, dat was dat. Vervolgens ging hij met met z’n handen in z’n weelderige haar zitten. Tot zover de tragiek, want werkelijk uit het niets duiken alle mensen op die we kennen van camping ’t Vrije Schaep. En met allemaal bedoel ik ook allemaal Pierre Bokma, Loes Luca, Carry Tefsen, Georgina Verbaan, Ton Kas, Jenny Arean, Laus Steenbeeke en Bianca Krijgsman. Lena is zwanger geraakt van een muzikant, als die man zo’n goede muzikant is als Lena zwanger, is het een virtuoos.

Als het stel bij elkaar is, ontstaat er gelijk een aangenaam gespannen sfeer, ze steken de handen uit de mouwen om Lucas bij te staan totdat. Ja totdat er een gast komt. Het is ene Patrick in wie de opvallende kijker al snel Arie Boomsma herkent. Zowel Lena als Lucas vallen in katzwijm voor deze eenzame pelgrim. Als Patrick dan ook nog gaat zwemmen in het povere zwembad dat bij het logement hoort, hebben de vrouwen plotsklaps allemaal iets te doen bij het zwembad, zelfs opoe. Ze vergapen zich aan deze woeste vreemdeling.

Nog een beetje haat, een beetje nijd, een snufje humor, leuke liedjes, kortom ’t Schaep, Vrij of Spaans maakt niet uit, is terug. Lucas heeft pech dat Patrick niet van de heren is maar in den Here. Volgens Lena had zij daar weinig van gemerkt, gezellig.

www.twitter.com/tonboom

Lees ook:

Kick off: Bellicher, de macht van meneer Miller
Kick off: Feuten

Kick off: My parents are gonna love you
Kick off: Penoza
Kick off: Nieuwsuur/PowNews

Weergaven: 669

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden