Nederlands MediaNetwerk

VNU Media verzelfstandigt de merken MANAGEMENT TEAM en SPROUT door middel van een management buy out (MBO). Het zittende management van beide merken neemt met ingang van 1 april 2009 alle on- en offline activiteiten van beide merken over van VNU Media.

Het zittende management bestaat uit Berend Jan Veldkamp (uitgever), Boris Scheepers (marketing) en Ewald Smits (hoofdredactie). Om de MBO te financieren zijn zij een samenwerking aangegaan met beheersmaatschapij Amerborgh en financieel adviseur Vondel Finance. Over de verkoopprijs worden geen mededelingen gedaan. Alle medewerkers van Management Team en Sprout gaan mee naar de nieuwe eigenaar.

De nieuwe eigenaren zien een goede toekomst voor beide merken, met name online. Voor de zomer zullen zowel voor Management Team als voor Sprout nieuwe websites worden gelanceerd. “We geloven onvoorwaardelijk in de aantrekkelijkheid van ons marktsegment en zien zeer goede mogelijkheden om met relevante websites, een hoogwaardige profielendatabase en een gezonde dosis ondernemerschap onze positie daarin verder te verbreden en versterken”, aldus het MBO-team.

De verzelfstandiging van Management Team en Sprout is een uitvloeisel van de aangescherpte strategie van VNU Media, waarbij de organisatie zich concentreert op de recruitment media markt aangevuld met een aantal sterke online merken zoals Computable en Tweakers. Erik Hoekstra, CEO van VNU Media: “Ik ben ervan overtuigd dat dit portfolio in de juiste handen is bij het MBO team. Samen met de nieuwe investeerder kunnen ze nu zeer gericht gaan werken aan het verder uitbouwen van het portfolio en de zo belangrijke stap naar online gaan maken”.

Over Management Team
Management Team is met een oplage van 135.000 exemplaren al dertig jaar een leidend businesstijdschrift voor zakelijke beslissers in Nederland. Het blad, dat 21 keer per jaar verschijnt, kent daarnaast vijf succesvolle gidsen (waaronder MT 500) en een website. Ook organiseert Management Team evenementen, al dan niet onder eigen naam.

Over Sprout
Sprout werd in 2005 succesvol gelanceerd als een inspirerend ondernemersblad voor de nieuwe ondernemer. Met een oplage van 110.000 exemplaren, een goed bezochte website en het jaarlijkse inspiratie-evenement ChallengerDay, verovert deze titel een steeds stevigere positie in de markt van MKB-titels. Het tijdschrift Sprout verschijnt 10 keer per jaar.

Over VNU Media
VNU Media is één van grootste b-2-b mediabedrijven die zich met een sterk en breed portfolio richt op de Nederlandse recruitment markt. De afgelopen jaren onderging het bedrijf de transitie van voornamelijk print naar een multimediaal mediabedrijf. Eén van de ambities is de leidende positie op de recruitment markt in print en online verder uit te bouwen.
Dagelijks werken ruim 400 enthousiaste professionals aan het uitgebreide merkenportfolio van VNU Media. Eind 2006 is VNU Media (voorheen VNU Business Publications) door de private equity onderneming 3i overgenomen van The Nielsen Company.

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van jaap sluis op 17 Maart 2009 op 21.15
Ha Ewald, van harte (hoop ik)! Op eigen kracht en met grote gedrevenheid bladen en sites maken lijkt mij een enorme uitdaging. Je moet het maar ondernemen. Zet 'em op. Veel succes en tot binnenkort,

Jaap Sluis

Interviews

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

[Interview] Nick Kalse van Outbrain: "Alle campagnes draaien op basis van de interesses van de bezoekers"

Nick Kalse is Managing Director Netherlands bij Outbrain. We spreken hem over de activiteiten van zijn bedrijf, de lockdown, de situatie bij social media en de ontwikkelingen in de advertentiemarkt.

[Interview] Lars Schotanus en Jaco Bal: "Wij denken dat internet straks de standaard wordt voor radioluisteren"

De Radiofabriek maakt online radio. Hiermee spelen ze in op de versnippering van het medialandschap en de exponentiële stijging van luisteren via internet. We spreken met Lars Schotanus en Jaco Bal

[Interview] Paul Römer namens Vereniging van Commerciële Radio over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: De Onbetrouwbare Overheid

Het moet maar eens worden gezegd: De overheid is onbetrouwbaarder dan wij allen denken. In Engeland heet een ambtenaar een civil servant. Het is met name het tweede deel van deze omschrijving, dat hier in Nederland niet bestaat

[Column] Erwin Fisser: Een jongerencampagne als oplossing voor alles

Weinig dingen worden in de moderne maatschappij tegelijkertijd zo enorm onderschat als overschat als de campagne. Zodra alles goed gaat, is de campagne eigenlijk volledig weggegooid geld

[Column] Bas Vlugt: Media Transfer naar Bestemming Onbekend

Vandaag heeft het Nederlands MediaNetwerk een artikel gepubliceerd dat flink in de belangstelling staat van onze lezers, getuige de snelheid waarmee dit artikel in de lijst van meest gelezen artikelen is gekatapulteerd

[Column] Jacqueline Smit: Beware of your shadow

Het is tijd voor het omarmen van het oncomfortabele, het fluïde maken van modellen en het ontwikkelen van nieuw gedrag

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden