Nederlands MediaNetwerk

Persbureau Novum Nieuws heeft voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart het Novum Uitslagencentrum opgericht. Voor het eerst gaat Novum de voorlopige uitslagen van alle gemeenten verzamelen en publiceren. Ook gaat Novum samenwerken met opiniepeiler Maurice de Hond. Op deze manier zorgt Novum voor complete en vernieuwende berichtgeving over de verkiezingen.

Alle 418 gemeenten zullen hun voorlopige uitslag ’s avonds doorgeven aan het Novum Uitslagencentrum. Op basis van deze informatie houdt Novum zijn klanten via tekst, radio en video op de hoogte van het verloop van de uitslagenavond. De Hond zal gegevens van het Uitslagencentrum gebruiken om voor Novum prognoses te maken van de einduitslag.

Novum en Maurice de Hond introduceren bovendien iets nieuws: de Meerderheidsindicator. In één oogopslag is op deze grafiek doorlopend een actueel antwoord te zien op de hamvraag van de avond: liggen VVD, PVV en CDA op koers voor een meerderheid, of niet?

 Bram Bloemberg, algemeen directeur Novum Nieuws: “Het is de eerste keer dat wij op deze schaal verslag doen van verkiezingen. Dat is een mooie aanvulling op de diensten die Novum levert. In samenwerking met Maurice de Hond zullen wij op een nieuwe, verfrissende manier berichten over de verkiezingen en de uitslagen.”

Novum Nieuws is het onafhankelijke multimediale persbureau dat nieuws brengt op een toegankelijke manier. Novum verzorgt radiobulletins op meer dan 200 radiostations in Nederland en daar buiten. Novum levert het nieuws in tekst, foto, audio en video.

De Meerderheidsindicator is vanaf 2 maart beschikbaar  

www.novumuitslagencentrum.nl

www.novumnieuws.nl

Weergaven: 212

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden