Nederlands MediaNetwerk

OD Solutions: Digitale pen maakt invullen formulieren efficiënter voor brandweer

De brandweer van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond is bij een grote brandveiligheidactie gebruik gaan maken van een digitale pen. De pen-toepassing, ontwikkeld door
OD Solutions en
Addocs, wordt door de brandweer gebruikt voor het invullen van controleformulieren, maar scant ook elk individueel formulier, slaat de data op en zet de aparte formulieren om in een PDF-bestand. Het grote voordeel van de digitale pen is dat het brandweerpersoneel na een lange dag formulieren invullen bij terugkomst op kantoor de data niet alsnog om hoeft te zetten in digitale gegevens. De pen uitlezen met een
cradle volstaat. De data wordt via een speciaal daarvoor ontwikkelde applicatie eenvoudig in het bedrijfssysteem gegoten.
Peter Schuurmans is Projectleider Community Safety binnen het District Rijnmond-Noord en was de drijvende kracht achter het gebruik van de pen. De Rotterdamse brandweer deed voor het brandveiligheidinitiatief binnen het Community Safety-project inspiratie op in de steden Liverpool en Amersfoort. Maar het vele handwerk, het invoeren van de data van de formulieren, moest wat hem betreft bij voorkeur vermeden worden. Schuurmans: “We realiseerden ons al snel dat deze data-invoer teveel werk zou zijn. Gelukkig kwamen we via Addocs in contact met OD Solutions. De digitale pen bleek echt een uitkomst!” Met de kennis van Addocs over de organisatie en documentstromen binnen de brandweer, en de pen oplossing van OD Solutions hebben beide partijen een oplossing op maat ontwikkeld voor de brandweer. De controleurs van de brandweer gebruiken de digitale pen zoals ze iedere pen zouden gebruiken: om formulieren mee in te vullen. Het grote verschil is dat de gewone pen vervangen wordt door een digitale versie die beschikt over een minuscule camera. Aan het oorspronkelijke formulier is een uniek raster toegevoegd (
anatopatroon). Door dit raster weet de digitale pen exact op welke locatie is geschreven en kan hierdoor alle geschreven waarden omzetten naar data. De speciale formulieren zijn desgewenst zo aan te passen dat ze voor allerlei toepassingen ingezet kunnen worden, waaronder handhavingacties. Daarnaast kan natuurlijk gedacht worden aan toepassingen in andere sectoren, waaronder de logistieke sector, de pen is inzetbaar voor het beschrijven en scannen van bijvoorbeeld vrachtbrieven. Als de formulieren eenmaal zijn ingevuld en gescand door de pen hoeft de data alleen nog maar via de cradle te worden uitgelezen. Daarna is de data op elke gewenste manier te valideren. Op aanraden van Addocs en OD Solutions is de Rotterdamse brandweer in eerste instantie alle data gaan controleren. Een voorbeeld van de uitgebreide validatiemogelijkheden is dat per vakje op het formulier een waarde kan worden gegeven. Stel nu dat een van de vakjes een dusdanig hoge waarde heeft dat het eigenlijk altijd ingevuld moet worden, dan krijgt de validator automatisch een alert wanneer blijkt dat het vakje niet is ingevuld als de data uit de pen via de cradle in het systeem wordt gegoten. Het project loopt nog, en er is inmiddels interesse uit
Liverpool en
Amersfoort om het efficiënte voorbeeld met de digitale pen ook daar over te nemen.
www.od-solutions.nl

Weergaven: 57

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden