Nederlands MediaNetwerk

De goede verstaander wist het natuurlijk al langer, maar na weer een overvol Europees voetbalweekje zullen zelfs de meest verstokte Eredivisiefans het moeten toegeven: de Nederlandse competitie stelt internationaal gezien bitter weinig voor. Hoewel Ajax dinsdag vakkundig van de mat werd geveegd door een flitsend Borussia Dortmund en al eerder in de eigen Arena een koninklijke oorwassing kreeg van de baltovenaars van Real Madrid, valt de Amsterdammers van alle Nederlandse deelnemers nog het minste te verwijten. De selectie bevat overduidelijk te veel spelers die (nog) wat groen achter de oren zijn en (vooralsnog) het niveau missen om de absolute Europese topteams het vuur na aan de schenen te leggen. Vooral verdedigend is Ajax enorm kwetsbaar, zeker tegen ploegen die de kunst van het snel omschakelen tot in de puntjes beheersen. Toch haalde Ajax wel vier punten tegen het warrig ogende miljonairsgilde van Manchester City en bleef de ploeg ook in Dortmund vrij redelijk op de been.

Het zijn vooral FC Twente en PSV die in de Jupiler League van Europa een gigantisch modderfiguur hebben geslagen. Steve McClaren kan nog zo hard roepen dat de Tukkers moesten opboksen tegen kwalitatief hoogwaardige opponenten, maar dat is toch een lichte overdrijving. Natuurlijk, Hannover 96 en Levante zijn uitstekende ploegen als je ze vergelijkt met het gros van de Hollandse middelmaat waartegen Twente normaliter het strijdperk betreedt. Maar in eigen land zijn het toch niet meer dan gemiddelde subtoppers die elk jaar ergens tussen plaats vijf of tien uitkomen. Vier punten uit vijf wedstrijden in een poule met Hannover, Levante en vooral Helsingborgs IF is gewoon te weinig. PSV maakte zich bij tijd en wijle helemaal belachelijk. Na een vrij kansloze uitnederlaag tegen Dnjepr Dnjepropetrovsk leek het herstel kortstondig in te treden met een overtuigende overwinning tegen de tweede garnituur van Napoli. Het halen van slechts een schamel puntje uit het tweeluik tegen een veredeld Zweeds café-elftal, gevolgd door een tweede nederlaag tegen het sluwe en balvaardige Dnjepr, draaide de Eindhovenaren echter definitief de nek om. 

Een verrassing? Niet echt, want een blik op de selecties van PSV en Twente leert dat beide teams maximaal vier of vijf spelers in dienst hebben die Europees een echte meerwaarde hebben. De rest van de selectie bestaat zowel in Eindhoven als in Enschede uit niet meer dan lichtelijk bovenmodale Eredivisiespelers. Dat CL-deelnemer Ajax de enige ploeg is die nog kans maakt op een vervolg in de weinig illustere Europa League, is dan ook illustratief voor de erbarmelijke staat waarin het vaderlandse clubvoetbal momenteel verkeert. Natuurlijk, qua amusementswaarde zal de Eredivsie best wel wat te bieden hebben, maar dat heeft meer te maken met de alomtegenwoordige onkunde van de meeste vaderlandse verdedigers dan met het hoge spelniveau.

Weergaven: 71

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Fotokracht

“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden