Nederlands MediaNetwerk

Frank Heinen
  • Roermond, Limburg
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Frank Heinen

  • Koos van der Goot
  • Evert J. Bruinekool
  • Erik van der Geest
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Bas Vlugt

Groepen van Frank Heinen

 

De pagina van Frank Heinen

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Frank Heinen
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Redacteur, journalist, tekstschrijver, recensent, natuurfotograaf
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
Artikelen schrijven en redigeren voor tijdschriften en websites. Opdrachtgevers/ervaring: o.a. Dagblad De Limburger, Limburgs Dagblad, De Gelderlander, Grasduinen, Geschiedenis Magazine, Actuele Onderwerpen, Triv', Historisch Nieuwsblad, P+, Duiken Magazine, Mzanzi, stichting Alpe d'HuZes, Bestgift BV, Frontier Magazine, Wereld in Oorlog Magazine, White Shark Projects (Zuid-Afrika), Typisch Roermond, Trend, Inside Information, Histocasa, Blog.nl, VPRO Noorderlicht (recensent wetenschappelijke boeken), www.movie2movie.nl (filmrecensent), www. geschiedenis.nl, www.historien.nl.
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://dieren.blog.nl
LinkedIn
http://www.linkedin.com/profile/edit?trk=tab_pro

De foto's van Frank Heinen

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Frank Heinen

Portret van een onbegrepen toproofdier

De witte haai is zonder twijfel een van de meest onbegrepen en gedemoniseerde dieren op aarde. Zeker sinds de verschijning van het bibberepos Jaws geldt het dier als een notoire menseneter en hersenloze vreetmachine. Eeen beeld dat ver bezijden de waarheid is, zo ontdekte ik zelf in Zuid-Afrika. Een meer waarheidsgetrouw, op feiten en eigen ervaringen gebaseerd verhaal kun je lezen op…

Doorgaan

Geplaatst op 6 Juni 2014 om 18.00

Pijnlijk demasqué op de Europese velden

De goede verstaander wist het natuurlijk al langer, maar na weer een overvol Europees voetbalweekje zullen zelfs de meest verstokte Eredivisiefans het moeten toegeven: de Nederlandse competitie stelt internationaal gezien bitter weinig voor. Hoewel Ajax dinsdag vakkundig van de mat werd geveegd door een flitsend Borussia Dortmund en al eerder in de eigen Arena een koninklijke oorwassing kreeg van de baltovenaars van Real Madrid, valt de Amsterdammers van alle Nederlandse deelnemers nog het…

Doorgaan

Geplaatst op 23 November 2012 om 19.42

Pestgedrag minder intens bij apen

Gisteren las ik in Dagblad De Limburger een interessant artikel over pestgedrag bij apen. Ook onze naaste verwanten is deze karaktertrek namelijk niet vreemd. Er blijkt echter wel een belangrijk verschil te zijn met ons pestgedrag: in tegenstelling tot mensen drijven apen hun pestgedrag niet tot in het extreme door, met name omdat de oudere, dominante dieren in een groep dit niet toelaten. Gaat een aap zo ver in het pesten van een soort- en groepsgenoot…

Doorgaan

Geplaatst op 23 November 2012 om 14.05

De selectieve verontwaardiging van gekke Geertje



Het is weer eens zover: de Blonde God uit Venlo is hevig op zijn staart getrapt en zal daarom woensdag niet deelnemen aan het lijsttrekkersdebat in het Vara-programma Pauw & Witteman.

 

Aanleiding voor alle heibel is een spotprent op de Vara-site Joop.nl, waarin een plan…

Doorgaan

Geplaatst op 14 Februari 2011 om 16.30

Nieuw kabinet ramp voor natuur en milieu

Gebrek aan ambitie

Het nieuwe regeerakkoord ligt op tafel en heeft al diverse, sterk uiteenlopende reacties voortgebracht. Waar rechts benadrukt dat het een overeenkomst is “om je vingers bij af te likken”, reageren natuur- en milieuorganisaties beduidend kritischer op de versgebakken plannen van het nieuwe kabinet. Het akkoord was voor Greenpeace zelfs aanleiding om de Haagse Ridderzaal te beklimmen en een spandoek met de tekst ‘Kabinet-Rutte#viezerkanniet’ op te hangen. Hoewel je… Doorgaan

Geplaatst op 26 Oktober 2010 om 22.41

Prikbord (3 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 17 April 2009 om 12.53 zei Frank Heinen...
Hallo Johan,

Nee, het gaat niet per definitie om een wedstrijdverslag of een reportage waarvoor de lijfelijke aanwezigheid van een journalist vereist is. Ik wil me vooral richten op de sociale, culturele, historische of politieke achtergronden die aan zo'n klassieker ten grondslag liggen. Die zijn vaak heel divers. De rivaliteit tussen de Argentijnse aartsrivalen Boca Juniors en River Plate heeft bijvoorbeeld vooral een sociaal-economische component, Celtic en Rangers is een religieuze clash en Roma-Lazio vooral een confrontatie die gevoed wordt door onoverbrugbare politieke en ideologische tegenstellingen. Ik heb de diverse verhalen al grotendeels in mijn hoofd zitten of uitgewerkt (bijvoorbeeld Boca-River), maar ben nog op zoek naar iemand die deze verhalen in artikel- of boekvorm wil publiceren.
Op 16 April 2009 om 19.42 zei Johan Peters...
Hoe had je je dat voorgesteld met die voetbalwedstijden? Dat iedereen van ons die in een buitenland verblijft zo'n stadsderby bezoekt en er dan over schrijft? Ik woon zelf in Antwerpen. Enige mogelijke stadsderby in België die ik in de huidige Belgische competitie kan bedenken, is Club Brugge - Cercle Brugge. Het voetbalseizoen nadert ook echter hier snel zijn einde.
Op 13 Februari 2009 om 11.54 zei Koos van der Goot...
Ook aangenaam, mooi dat je de site kunt waarderen. Het is een gokje, maar ik zal zien wat eruit komt. Zelf ook behoorlijk druk bezig zie ik in je profiel.
 
 
 

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen

Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden