Reader’s Digest Benelux heeft de werkmaatschappij
Reader’s Digest Association Media (RDAMedia) opgericht om ondernemingen te ondersteunen bij het exploiteren van hun geautomatiseerde klantenbestand. RDAMedia gaat zich richten op het
turn key verzorgen van complete direct marketing activiteiten voor derden. Het nieuwe bedrijf speelt met name in op de behoefte van mediabedrijven om naast abonnementen en advertenties, een derde bron van inkomsten aan te boren. Om dit bewerkstelligen is
Gerard Visser (46) is benoemd tot manager van RDAMedia Nederland.
“De media sector is naarstig op zoek naar de zogenaamde derde geldstroom”, aldus Gerard Visser. “Direct marketing op het eigen abonneebestand is hiervoor dé oplossing. DM kan bij juiste toepassing bijzonder effectief zijn, zeker tijdens deze laagconjunctuur. Netto responsepercentages van 5 tot 10% op aanbiedingen zijn zonder meer haalbaar, wat garant staat voor doelgericht verkopen met interessante marges,” aldus Visser.
Naast de mediasector richt RDAMedia de aandacht op postorderbedrijven, reisondernemingen, verzekeraars, banken, belangenorganisaties, goede doelen en de hotelbranche.
RDAMedia biedt een unieke drievoudige dienstverlening:
1) Het analyseren van geautomatiseerde klantenbestanden en het doelmatig inrichten van de geautomatiseerde klantgegevens. Dit is de basis voor het kunnen vaststellen van klantbehoeften en van de slaagkans van op naam gestelde commerciële aanbiedingen. RDA Media heeft hiervoor een beproefd testprogramma.
2) Het samenstellen van complete pakketten van producten en diensten die de opdrachtgever additioneel kan aanbieden op het eigen klantenbestand. RDA Media verzorgt enerzijds de inkoop van die pakketten en zorgt anderzijds voor het ontwikkelen van promotiecampagnes, gebruikmakend van sterke responsestimuli, om deze producten uit naam van de opdrachtgever onder de aandacht van haar klanten te brengen.
3) De verwerking van orders en de uitlevering van de bestelde producten. RDA Media regelt hierbij het complete logistieke proces, inclusief het versturen en incasseren van de rekeningen, en de klantenservice. Verder wordt elke vorm van klantenresponse op de mailings verwerkt in het klantenbestand.
RDAMedia kan alle klantgerichte promotie onder de naam van de opdrachtgever of onder merknamen geëxploiteerd door de opdrachtgever, uitvoeren. Voor orderverwerking, productverzending, retourafhandeling, het uitsturen en incasseren van de facturen, en het afhandelen van vragen aan de klantenservice, maakt RDAMedia gebruik van de handelsnaam
Distrimedia Services. Opdrachtgevers blijven het eigendom houden over de database waarop de dienstverlening van RDA Media wordt ontwikkeld.
www.rdamedia.nl
Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!
Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk