Nederlands MediaNetwerk

Sanoma: Libelle-lezeressen ontwikkelen nieuwe SENSEO® koffievariant

Vandaag introduceert Douwe Egberts de nieuwe SENSEO koffievariant Bio Selection. En het bijzondere is: die smaak is ontwikkeld door de lezeressen van Libelle. Een unieke co-creatie die, zo blijkt uit onderzoek, positieve resultaten oplevert voor het merk SENSEO

Begin december 2009 zijn via tijdschrift en site van Libelle vierentwintig lezeressen geselecteerd voor een testpanel. Dat panel werd intensief betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe koffievariant: van brainstormen tot proeven, van het ontwikkelen van de nieuwe verpakking tot het bedenken van de naam.

De panelleden schreven over hun belevenissen op Libelle.nl en ook in het blad besteedde Libelle aandacht aan de co-creatie. Op de Libelle Zomerweek waren de vrouwen uit het testpanel aanwezig om hun ervaringen te delen en het publiek de ontwikkelde koffievarianten te laten proeven. De bezoekers van de Libelle Zomerweek kozen uiteindelijk de winnaar: de SENSEO Bio Selection.

"De samenwerking van Douwe Egberts en Libelle is vrijwel alle Libelle-lezeressen opgevallen,” zegt Bob Stultiens, key account manager bij Sanoma Uitgevers. “En er was grote waardering voor. Tachtig procent van de bezoekers van de Libelle Zomerweek gaf aan het een sympathieke actie te vinden.” Douwe Egberts is blij met de nieuwe koffievariant. Johan Sanders, Global Innovation Director Sara Lee: “Het is een pure, verfijnde SENSEO-variant die biologisch en duurzaam is. We kijken met veel plezier terug op deze unieke co-creatie met Libelle. Een geslaagde manier van samenwerken.”

Uit onderzoek is gebleken dat de co-creatie positieve resultaten heeft opgeleverd voor het merk SENSEO. Er is een stijging in spontane merkbekendheid en het gebruik van SENSEO, een grotere betrokkenheid bij SENSEO en een positievere houding - veel keuze in smaak, gemakkelijk, lekker - ten opzichte van het merk.

www.Libelle.nl
www.sanoma-uitgevers.nl

Weergaven: 72

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden