Nederlands MediaNetwerk

Sanoma: Samenwerking met NRG3, EyeWonder, MindShare en Electronic Arts leidt tot internationale prijzen

Op vijf sites van Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital draaide een unieke en innovatieve banner-campagne van bureau NRG3 voor adverteerder Electronic Arts. De
Need for Speed:
Shift-campagne wist goede resultaten te boeken en valt internationaal massaal in de prijzen. In de Need for Speed: Shift-campagne konden bezoekers van de sites Autoweek.nl, Formule1.nl, Gamer.nl, InsideGamer.nl en Sportweek.nl (nu NUsport.nl) tegen elkaar racen in een banner. Een multiplayer-bannergame dus, een uniek concept dat nergens ter wereld nog geprobeerd was. Dat is de wereldwijde award-shows niet ontgaan. De Need for Speed: Shift-campagne is voor diverse awards genomineerd en heeft inmiddels de volgende awards gewonnen: - Een
Gold Creative Award in de categorie rich media advertising en een Silver Creative Award in de categorie interactive/online marketing bij de Summit International Awards. - Een
Golden Pencil bij de Interactive One Show 2010 in New York (het meest prestigieuze prijzenfestival in Amerika). - Een nominatie voor een SAN accent - Een feature in Contagious Magazine (een vooraanstaand internationaal creatief magazine)
Frank Schippers, directeur van NRG3, is zeer blij met het geboekte resultaat: "Het is uiteraard geweldig dat deze campagne door meerdere (inter-)nationale instanties wordt bekroond met een award. Het was een project dat op alle vlakken goed in elkaar zat en hierdoor gezorgd heeft voor een zeer goed resultaat. Daarnaast was er een goede samenwerking tussen alle betrokken partijen, dan zie je dat je concept uiteindelijk ook de uitwerking krijgt die het verdient. En niet in de laatste plaats een opdrachtgever die de ruimte geeft."
Arnoud van der Valk, sales manager digital mannen bij Sanoma Uitgevers: "Voor ons zijn deze awards een bevestiging van wat we al wisten. De Need for Speed: Shift-campagne wist het product op een originele manier te integreren met de doelgroepen van onze sites. Het laat bovendien zien dat extra effort in een online campagne direct tot betere resultaten leidt." De campagne bereikte meer dan 1 miljoen unieke bezoekers, verspreid over de vijf sites van Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital. Deze bezoekers bevonden zich bijna allemaal in de selectieve doelgroep mannen van 16 tot 35 jaar oud. Hierdoor ontstond een interactie-rate van maar liefst 0,6% tot 1,6% (verschillend per website). De bannergame werd zeer actief gespeeld: een bezoeker was gemiddeld ruim 2,5 minuut met de banner bezig. Naast een kwantitatief bereiksonderzoek is door MindShare ook een kwalitatief onderzoek uitgevoerd. De campagne werd door de consument zeer hoog gewaardeerd: origineel, leuk en opvallend was over het algemeen de conclusie. Veel treffender was echter dat de aankoopintentie van de spelers met maar liefst 350% steeg ten opzichte van voor de campagne. En ook de imageshift die Electronic Arts voor ogen had met hun racegame werd goed overgebracht via de bannergame.
Ferry Brands, brand manager Electronic Arts, is mede daardoor zeer content met de campagne: "De Need for Speed: Shift bannertourcampagne is naast innovatief ook erg effectief. Uit kwantitatief en kwalitatief onderzoek blijkt dat de spelers lang interacteerden met de game en dat de koopintentie sterk omhoog ging."
www.nrg3.nl/showcase/thinkfastdrivefaster/
www.sanomadigital.nl

Weergaven: 93

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden