Nederlands MediaNetwerk

De
Social Media Monitor, dit jaar voor de 3e keer uitgevoerd door
Social Embassy, heeft de inzet van social media onder de top 100 merken van Nederland in kaart gebracht. Daaruit blijkt dat
Opel met haar
YouTube kanaal de beste prestatie neerzet. Van elk merk is het YouTube kanaal, indien aanwezig, onderzocht op een vijftal factoren; aanwezigheid, content, authenticiteit, activiteit en interactiviteit. Het onderzoek prijst met name de authenticiteit en visuele identiteit van het Opel Kanaal. Ten opzichte van het gemiddeld aantal leden van alle merken heeft het YouTube kanaal van Opel een meer dan gemiddeld aantal abonnees en weet een continue stroom van relevante content te bieden door exclusieve previews, reviews, reclames en ervaringen, staat er in het rapport te lezen.

Esther Roodklif, manager Communicatie, Internet & CRM bij Opel Nederland is blij met de uitverkiezing van het Opel YouTube kanaal: “Dit is een mooie pluim voor de tijd en effort die we in dit kanaal hebben gestoken. We wilden onze doelgroep op een andere manier laten kennismaken met Opel en alles waar we voor staan. Door bij de introductie van het kanaal de nieuwste Opel Astra commercial daar in première te laten gaan, hebben we maximaal gebruik gemaakt van de vele mogelijkheden die de online inzet van video’s biedt. Deze video is inmiddels ruim 18.000 keer bekeken.” Opel heeft in samenwerking met
Vizeum en
Checkit een zoekmachinevriendelijk YouTube branded channel ingericht, zodat er naast een user experience ook een goede vindbaarheid in Google is gecreëerd. Het kanaal heeft de complete Opel look & feel meegekregen. Daarnaast is door middel van kennisoverdracht de basis gelegd voor het continue management door Opel, wat dit kanaal tot een succes heeft gemaakt. Checkit is het in 1999 opgerichte full service Search Engine Mediabureau dat met u meedenkt. Checkit behoort samen met iProspect Nederland, onderdeel van het grootste Search bureau ter wereld, tot het digitale netwerk Isobar. Vizeum Nederland is een full service mediabureau met ruim 15 jaar ervaring en is gespecialiseerd in mediastrategie, mediaplanning en media inkoop. Vizeum is onderdeel van Aegis Group plc, één van ’s werelds grootste marketing services bureaus.
www.youtube.com/opelvideo

Weergaven: 70

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden