Nederlands MediaNetwerk

Specific Media actief in Benelux door overname AdCombination

Specific Media, het grootste onafhankelijke digitale-mediaplatform in Europa, neemt het Amsterdamse bedrijf AdCombination over. Door de overname breidt Specific Media zijn activiteiten uit naar de Benelux. AdCombination is een online advertentienetwerk in de Benelux met een vooraanstaand netwerk van publishers en sterke relaties in de sector. Specific Media integreert de activiteiten van AdCombination in zijn eigen activiteiten.

De overname volgt op de expansie van Specific Media in Scandinavië. Het bedrijf opende in 2009 kantoren in Noorwegen en Denemarken, en in 2010 in Zweden. De uitbreiding van Specific Media in de Benelux tekent het zakelijke succes van het bedrijf en zijn focus op Europese groei.

“Specific Media is in de afgelopen jaren sterk gegroeid in Europa. We kijken ernaar uit om te gaan samenwerken met marketeers in de Benelux. Deze samenwerking vormt de basis voor onze verdere strategische groei in Europa”, zegt Colin Petrie-Norris, algemeen directeur International bij Specific Media. “De combinatie van krachtige data, analyse- en targetingtechnologie van Specific Media met de marktkennis en het bestaande top-publisher-netwerk van AdCombination biedt adverteerders en publishers een unieke propositie.”

“AdCombination heeft in korte tijd een groot klantenbestand opgebouwd in de Benelux. Ik ben trots op het feit dat we door de overname door Specific Media onderdeel worden van een wereldwijd leidend merk en daarmee de basis leggen voor verdere groei”, zegt Tim van der Bilt, algemeen directeur van AdCombination. “Marketeers in heel Europa profiteren inmiddels van de hoge serviceniveaus en het productaanbod van Specific Media. Ik kijk ernaar uit om dit nu ook aan onze klanten in de Benelux te kunnen bieden.”

Van der Bilt wordt in de nieuwe organisatie Regional Director Benelux van Specific Media en rapporteert aan Philippe Besnard, Managing Director van Continental Europe.

De markt voor online advertising in de Benelux toont een voortdurende groei. Zo schat analistenorganisatie Enders in dat online adverteren in Nederland in de komende vijf jaar jaarlijks met 8,5 procent zal groeien tot een waarde van 1.225 miljoen euro. Dit betekent een cumulatieve groei in vijf jaar van 410 miljoen euro oftewel een groei van vijftig procent ten opzichte van vorig jaar.

De markt voor online advertising in België groeit volgens deze organisatie nòg sneller met 10,8 procent gemiddeld per jaar in de komende vijf jaar. Over vijf jaar vertegenwoordigt online advertising een waarde van 523 miljoen euro in dat land. Dit is een cumulatieve groei met 210 miljoen euro of 67 procent ten opzichte van 2009.

Volgens IAB Europe werd in 2009 bovendien in Nederland meer geïnvesteerd in online advertising dan in tv-reclames. Van de advertentiebudgetten ging 22 procent naar online adverteren en 21 procent naar televisie.

www.specificmedia.co.uk

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden