Nederlands MediaNetwerk

Telegraaf Media Nederland: WebRegio.nl verovert Nederland

WebRegio.nl viert haar 10-jarig bestaan met de verovering van heel Nederland. Op 1 december 2000 startte het regionale online mediabedrijf in de Noord-Hollandse regio Waterland, om precies 10 jaar later met 85 regionale portalen heel Nederland te bedienen.

Directeur en medeoprichter Jelle Hoffenaar is een trots man: “Dit is een mijlpaal om bij stil te staan, want er zijn maar weinig internetbedrijven die al 10 jaar bestaan. Dat mag de wereld weten ook. Na al die jaren ervaring in de regionale markt (met name in Noord-Holland), een overname door Telegraaf Media Nederland en 4 versies van het internetportaal verder, is het tijd om de droom van het bedrijf waar te maken. WebRegio.nl gaat landelijk. Ons bedrijf is er klaar voor en hopelijk Nederland ook”.

WebRegio.nl brengt regionaal en lokaal nieuws, evenementen, vacatures en andere regionale informatie. De portal is ontstaan als één van de eerste die regionaal relevante informatie verzamelde op één platform. Toen dit in Waterland (Purmerend, Edam, Volendam) al snel een succes bleek, was de weg vrij voor een snelle uitrol over meer regio’s in Noord-Holland. Met de overname door Telegraaf Media Nederland in 2008 kon WebRegio Media de uitrol versnellen, met nu landelijke dekking als resultaat.

WebRegio.nl brengt nu het regionale nieuws in 27 kernregio’s met een eigen redactie. Met als laatste aanwinst; de regio Rotterdam. In de rest van Nederland wordt de site gevuld op basis van de informatie van honderden andere, betrouwbare websites. Dit zijn sites van nieuwsorganisaties, overheidsinstanties, organisaties en andere informatiebronnen.

Als onderdeel van ons jubileum steunen wij een uniek project, genaamd Join the Pipe Stichting Jointhepipe.org is een non-profit organisatie die zich inzet voor de waterproblematiek in de wereld. Jointhepipe.org is eerste sociale netwerk van kraanwater drinkers met als droom de langste waterpijpleiding ter wereld te bouwen en zo iedereen, overal ter wereld van schoon drinkwater te voorzien. Jointhepipe.org heeft daarom duurzame waterflesjes ontwikkeld in de vorm van waterpijpleidingen. Van de opbrengst worden water- en sanitaire voorzieningen, zoals waterpijpleidingen en waterputten, in ontwikkelingslanden gefinancierd. Door Join the Pipe te steunen heeft WebRegioMedia een waterput gefinancierd in het Dasmina gebied in Bangladesh.


www.WebRegio.nl
www.Jointhepipe.org
www.telegraafmedia.nl

Weergaven: 131

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden