Nederlands MediaNetwerk

True Tuesdays afl. 4, Mike Gifford: 'Microsoft wint van Apple'

Waren we vorige week te gast op het dakterras van een penthouse met fenomenaal uitzicht over de skyline van San Francisco, deze week zitten we dieper in Silicon Valley. In een kast, om precies te zijn.

Van computers tot horloges?
Het is een kast annex vergaderkamer van de nieuwe startup van Mike Gifford, de ongekroonde hardwarekoning van Silicon Valley. Want zo mag je worden genoemd als je aan de wieg hebt gestaan van de Sparcstation bij Sun en de Xbox bij Microsoft, de hardware van de Macintosh-lijn bij Apple hebt gerund, een bedrijf hebt verkocht aan Dell en tussendoor nog kans zag een bedrijf in scanners naar de beurs te brengen. Gifford is weer begonnen aan een nieuw avontuur in een onooglijk kantoortje met flikkerende tl-balken. Na computers, scanners, set top boxes, spelcomputers en MP3-spelers te hebben gemaakt, gokken wij erop dat Gifford's nieuwste knutselwerk nog dit jaar gaat resulteren in een nieuw horloge met wifi-verbinding. Alleen geeft hij dat niet toe, geheel in de stijl van Silicon Valley.

Hardware guy
In de eerste video vertelt Gifford over zijn wonderlijke carriere, die hem langs vier van 's werelds grootse computerbedrijven voerde. Deze is alleen aanbevolen voor liefhebbers van werk in het walhalla van de technologie.



'Ik zou wedden op Microsoft'
In de tweede video vertelt Gifford over het verschil in innoveren bij startups en grote bedrijven, de reden van de geheimzinnigheid en stealthnamen bij nieuwe projecten en voorspelt hij de winnaar in de strijd om het digitale huis: Microsoft, met een doorontwikkelde versie van de Xbox.



Elke dinsdag vanaf 10 uur: True Tuesdays. Gepresenteerd door Michiel Frackers, ondermeer mede-oprichter van Planet Internet en 925 en aandeelhouder in Flabber. Camera en montage: Godfried de Vries.

Eerdere afleveringen:
Aflevering 1, Janpieter Scheerder over Silicon Valley: 'Nederland heeft veel talent, maar weinig geduld'
Aflevering 2, Daniel Brusilovsky over jongeren: tienerondernemer in opspraak
Aflevering 3, ex-CNN topman Mark Bernstein over nieuws:'Mensen vinden het leuker om naar geschreeuw te kijken, dan naar elk...'

Weergaven: 40

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter

Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?

Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate

In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze

[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement

Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden