Nederlands MediaNetwerk

De lancering van de vernieuwde Leeuwarder Courant blijkt uiterst succesvol. De betaalde oplage van de krant is een maand na de introductie fors gestegen. Voor het eerst sinds maart 2002 (!) is er namelijk weer sprake van een stijgende oplage en een groei van het aantal vaste abonnees.

De afgelopen weken sloten bijna 2.000 lezers een vast abonnement op de krant af. Bijna 7.000 lezers namen tot nu toe een kennismakingsabonnement van vijf weken. Dat aantal zal naar verwachting de komende weken nog verder toenemen. Dat betekent dat de LC nu een betaalde oplage heeft van 94.249. Het groeicijfer zal tot uitdrukking komen in de HOI-cijfers over het vierde kwartaal van 2010.

Op 9 oktober verscheen de Leeuwarder Courant in een nieuwe vormgeving (van ontwerper Loes Koomen) , met nieuwe bijlagen en een redactionele formule waarin achtergronden en duiding over nieuws uit Friesland nadrukkelijker centraal staat. Tegelijk blijft de LC een venster op de wereld. De krant verschijnt nog steeds op broadsheet-formaat. Alle bijlagen komen uit op tabloid.

Dat de waardering van de lezers voor de krant groot is, bleek de afgelopen weken ook tijdens belavonden. Verdeeld over drie avonden hebben meer dan 800 lezers met de redactie gebeld. Het overgrote deel om hun waardering over de nieuwe Leeuwarder Courant uit te spreken.

Met de komst van de nieuwe krant werd op 9 oktober ook een nieuwe internetsite gepresenteerd: lc.nl. De nieuwe site sluit qua vormgeving aan bij de krant en richt zich met name op Fries nieuws. Integratie van social media is een van de belangrijkste kenmerken van de nieuwe internetsite. De LC is zelf ook steeds nadrukkelijker op sociale netwerken als Flickr, Facebook en Twitter actief. De bezoekcijfers van de internetsite van de LC vertonen eveneens een stijgende lijn.

De vernieuwingen passen bij de crossmediale strategie waarvoor de Leeuwarder Courant gekozen heeft. De internetsite, de krant, nieuwsblokken op WaterstadFM, een applicatie voor de iPhone en binnenkort voor de iPad vormen het brede palet aan platforms waarop de Leeuwarder Courant actief is en leidend wil zijn als nieuwsmedium in Friesland.

www.lc.nl

Weergaven: 46

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart

Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken

[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan

[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data

Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia

[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest

[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken

Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins

Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen

[Column] Marvin Jacobs: De opkomst van fluïde content

De podcast, met zoveel makers en een groeiend aantal adverteerders, gaat zich in vorm en inhoud ontwikkelen. De vraag is alleen: in welke richting

[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV

Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn

[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?

Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken

[Column] Maartje Blijleven: Een verhaal voor onze dochters

Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden