Nederlands MediaNetwerk

Vandaag is tijdens het programma ‘Evers Staat Op’ op Radio 538 de winnaar bekendgemaakt van de ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’. De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen. 

De uitslag

  1. Wolwinkel Wolhalla (namespotter Octavie Wolters)
  2. Bed & Breakfast Eve Niets Hoeve (namespotter Martijn Kamphuis)
  3. Schilderbedrijf Kwastarbeiders (namespotter Michiel Eijsbouts)
  4. Pedicure Bel Me Teen (namespotter Jesse Goedel)
  5. Cafetaria Schatje Patatje (namespotter Jacco Schoeber)

Motivatie Jury

De meeste genomineerden bevatten een woordspeling. Vaak is deze slim gevonden en grappig. Maar soms is deze ook wat ver gezocht en gaat de lol er snel van af. Dat is niet het geval met de winnaar Wolwinkel Wolhalla. Hier is de woordspeling niet geforceerd, maar juist erg relevant en subtiel. Slechts één lettertje is er veranderd. Het resultaat is een grappige naam die vertelt dat het hier gaat om het summum op wolgebied. Een wereld van wol, wol en nog eens wol. Een hele goede naam die precies doet wat het moet doen en ook nog eens goed blijft hangen.

De Jury

Erik de Zwart (o.a. Voorzitter Stichting Nederlandse Top 40, initiatiefnemer Merken Top 40)

Henkjan Smits (o.a. Trainer Business X-Factor, presentator NPO Radio 5)

Esther Overmars (Strategy bij Universal Media, binnenkort N=5, VEA Next Legend)

Wim Ubachs (o.a. Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs)

Alphons Geerlings (eigenaar De Merkplaats en /CCProof)

Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl)

Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)

De volledige shortlist 

•   Zit je Haircut (Ron van der Kogel)

•   Van Dalen Sloopwerken (Sven Bijma)

•   Hairforce 1 (Roland Mangelmans)

•   Quichekeurig (Mark Brabers)

•   Bel Me Teen (Jesse Goedel)

•   Trimsalon Kroes Control (Truusje Langejan)

•   Bumperkluiven – Foodtruckfestival (Jeroen Mirck)

•   Wolhalla (Octavie Wolters)

•   De Huurwoordenaar (Ger Nijkamp)

•   Rottiedam (Jeroen Overvoorde)

•   Kwastarbeiders (Michiel Eijsbouts)

•   456inkt (Marc Dol)

•   De Fietseria (Ralf Mitsch)

•   Eve Niets Hoeve Bed & Breakfast (Martijn Kamphuis)

•   De Patatgeneratie (Nicole Beaujean)

•  VoetLoes Pedicure (Sebastiaan de Kroon)

•   Schatje Patatje (Jacco Schoeber)

•   Mormels (Derck Mekkering)

•   BarBier (Eric Luntz)

•   Enjoyriding (Wessel Reinders)

Over Namespotting

Sind 2011 organiseert De Naamafdeling elke maand de ‘Namespotting’-competitie waar elke maand in een online competitie de merkwaardigste namen worden gekozen. Vooral het laatste jaar is het een bekend internetfenomeen geworden. De beste inzendingen van 2016 kwamen in aanmerking voor de titel ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’.

Eind 2016 kwam ook de bestseller Namespotting uit met de 500 merkwaardigste namen. Deze is  te bestellen via de webshop van uitgeverij Tens Media of via alle online boekenwinkels, waaronder AKO, Bruna en Bol.com

Weergaven: 28

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Lucy van der Helm over de veelbesproken jongenscampagne van SIRE

SIRE lanceerde een campagne om aandacht te vragen voor de (bewegings)vrijheid van jongens. Het sloeg in als een bom. Social media stroomden binnen no time vol met lof en kritiek. We spreken met de directeur van SIRE, Lucy van der Helm

[Interview] Hesling Reidinga over Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon aka KRFL

Samen sta je altijd sterker. Dat moeten Rikki Khanna en Hesling Reidinga hebben gedacht toen ze met zwaargewichten Maarten Versteege en Michel de Goede fuseerden en een nieuw creatief bureau opzetten: KRFL. We spreken met Reidinga over de transitie van Khanna\Reidinga

[Interview] Patrick Molleman over de HEMA als nieuwe klant van OMD

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit

[Interview] Marcel den Hoed over breken met buitenreclametradities

Recent ontwikkelde Exterion Media samen met Kinetic een nieuwe out-of-homestrategie voor Unilever, waarbij de reguliere abricampagnes van één week worden verspreid over meerdere weken. We spreken met Marcel den Hoed, Sales Director van Exterion Media, over de resultaten

[Interview] Ernst Vos over blowUP media

blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. We spreken met Ernst Vos, CCO van blowUP media, over The Collective en het écht raken van mensen.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Volvo, Interpolis, Ford

Deze keer drie campagnes die een aanspraak doen op emotie. Allereerst Volvo. De autofabrikant laat met de campagne zien wat de kracht is van het kiezen, bouwen en volhouden van een propositie. In een video van iets meer dan drie minuten laat het merk zien dat auto’s in ons leven vooral een ondergeschikte rol spelen

[Column] Julie van Mol: Geen verminking, maar geslaagde plastische chirurgie

Ons telefoongesprek beschouwde ik als een pitch. Het was erop of eronder. Hem overtuigen, óf net als velen zonder netwerk in de professionele fictieschrijverij of zonder gevestigde naam lang leuren met een manuscript

[Column] Bob Goulooze: Weg met John de Mol

De vraag dringt zich op: hoe leuk is een voetbalcompetitie als één club altijd het kampioenschap behaalt? Niet denk ik. Daarom zou mijn suggestie zijn: weg met John de Mol! Geef hem een oeuvreprijs, of noem de prijs de John de Mol Media Award

[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!

Nieuwe hits. Wie gaat ervoor zorgen? RTL met een show waarin Gordon met een onbekende man gaat trouwen? Ik denk het niet. Maar ik laat me graag verrassen

[Column] Deike Schulz: Back in life, back in (cyber)reality anno 1997

In de televisiereportage Digitale Diva’s uit 1998 vertelt Yvonne dat Nara Zoyd ontstond door een deel van haarzelf te nemen en dat helemaal uit diepen en uit te vergroten. Dit met het effect dat zij op een gegeven moment niet meer wist wat schijn en wat werkelijkheid was

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden