Nederlands MediaNetwerk

Vandaag is tijdens het programma ‘Evers Staat Op’ op Radio 538 de winnaar bekendgemaakt van de ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’. De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen. 

De uitslag

  1. Wolwinkel Wolhalla (namespotter Octavie Wolters)
  2. Bed & Breakfast Eve Niets Hoeve (namespotter Martijn Kamphuis)
  3. Schilderbedrijf Kwastarbeiders (namespotter Michiel Eijsbouts)
  4. Pedicure Bel Me Teen (namespotter Jesse Goedel)
  5. Cafetaria Schatje Patatje (namespotter Jacco Schoeber)

Motivatie Jury

De meeste genomineerden bevatten een woordspeling. Vaak is deze slim gevonden en grappig. Maar soms is deze ook wat ver gezocht en gaat de lol er snel van af. Dat is niet het geval met de winnaar Wolwinkel Wolhalla. Hier is de woordspeling niet geforceerd, maar juist erg relevant en subtiel. Slechts één lettertje is er veranderd. Het resultaat is een grappige naam die vertelt dat het hier gaat om het summum op wolgebied. Een wereld van wol, wol en nog eens wol. Een hele goede naam die precies doet wat het moet doen en ook nog eens goed blijft hangen.

De Jury

Erik de Zwart (o.a. Voorzitter Stichting Nederlandse Top 40, initiatiefnemer Merken Top 40)

Henkjan Smits (o.a. Trainer Business X-Factor, presentator NPO Radio 5)

Esther Overmars (Strategy bij Universal Media, binnenkort N=5, VEA Next Legend)

Wim Ubachs (o.a. Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs)

Alphons Geerlings (eigenaar De Merkplaats en /CCProof)

Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl)

Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)

De volledige shortlist 

•   Zit je Haircut (Ron van der Kogel)

•   Van Dalen Sloopwerken (Sven Bijma)

•   Hairforce 1 (Roland Mangelmans)

•   Quichekeurig (Mark Brabers)

•   Bel Me Teen (Jesse Goedel)

•   Trimsalon Kroes Control (Truusje Langejan)

•   Bumperkluiven – Foodtruckfestival (Jeroen Mirck)

•   Wolhalla (Octavie Wolters)

•   De Huurwoordenaar (Ger Nijkamp)

•   Rottiedam (Jeroen Overvoorde)

•   Kwastarbeiders (Michiel Eijsbouts)

•   456inkt (Marc Dol)

•   De Fietseria (Ralf Mitsch)

•   Eve Niets Hoeve Bed & Breakfast (Martijn Kamphuis)

•   De Patatgeneratie (Nicole Beaujean)

•  VoetLoes Pedicure (Sebastiaan de Kroon)

•   Schatje Patatje (Jacco Schoeber)

•   Mormels (Derck Mekkering)

•   BarBier (Eric Luntz)

•   Enjoyriding (Wessel Reinders)

Over Namespotting

Sind 2011 organiseert De Naamafdeling elke maand de ‘Namespotting’-competitie waar elke maand in een online competitie de merkwaardigste namen worden gekozen. Vooral het laatste jaar is het een bekend internetfenomeen geworden. De beste inzendingen van 2016 kwamen in aanmerking voor de titel ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’.

Eind 2016 kwam ook de bestseller Namespotting uit met de 500 merkwaardigste namen. Deze is  te bestellen via de webshop van uitgeverij Tens Media of via alle online boekenwinkels, waaronder AKO, Bruna en Bol.com

Weergaven: 33

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Ton Rozestraten over de samenwerking tussen RTL en Adfactor

RTL Nederland maakte onlangs bekend een meerderheidsbelang van 60 procent te nemen in Adfactor. Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere RTL MCN krijgen adverteerders meer mogelijkheden voor op maat gemaakte campagnes. We spreken met Ton Rozestraten, CCO van RTL

[Interview] Gerard van Driesten en Pier Baarsma over NDC Brand Concepts

NDC mediagroep is bezig met een ingrijpende transformatie die het bedrijf van traditionele dagbladuitgever tot een crossmediale speler in nieuwsmedia maakt. En daar hoort een vertegenwoordiging in Amsterdam bij want daar zitten de bureaus en wordt het advertentiegeld uitgegeven.

[Forum] Wat betekent het nieuwe inkoopregime van STER voor mediabureaus?

De STER stop met het geven van zowel bureau- als vollumekorting 1 januari 2018.

[Interview] Ruud van der Linden over de onlinevideomarkt en zijn StreamOne

StreamOne ontving onlangs een kapitaalinjectie van verschillende investeerders waardoor het nu versneld de internationale ambities kan waarmaken. We spreken met CEO Ruud van der Linden over de ontwikkelingen op de onlinevideomarkt.

[Interview] Stijn van Gerwen over zijn transfer naar VICE

Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was. We spreken hem onder meer over Brand Partnerships.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Trollen en dwarsliggers

Trollen zijn de losers van internet. Hun doel is mensen op de kast te jagen, tot razernij te drijven. Elke Facebookgroep heeft er wel een paar. Lieden die er genoegen in scheppen anderen te flamen, door hun onkunde als evangelie te presenteren. Als dit trollinggedrag gekoppeld is aan andere waandenkbeelden, kan zomaar een beweging ontstaan

[Column] Frank Waals: PAS OP, SCHOKKENDE BEELDEN!

Voordat je verder leest wil ik je alvast waarschuwen voor een aantal schokkende beelden. Kleine kinderen en tere zieltjes de kamer uit, want wat je nu gaat zien is ver-schrik-ke-lijk!

[Column] Wilbert van der Heijden: Kim Kardashian of Parijs?

Naaktfoto’s van Kim gelekt! Geïnteresseerd google ik onmiddellijk door. Nu Matthijs van Nieuwkerk publiekelijk bekende op seks te googelen, is die rem er bij mij af. Pikant is wel dat nagenoeg op hetzelfde moment dat de naaktfoto’s van Kim uitlekten, er in Parijs bloedige aanslagen werden gepleegd

[Column] Deike Schulz: De R zit in de maand: knuffel een boek, of een blog!

De R zit weer in de maand, dus stond ik onder het motto rust, reinheid en regelmaat voor mijn boekenkast met de oprechte ambitie om mijn boeken te knuffelen. Dit alles was aangewakkerd door een lees/bladersessie in een stapel Duitse tijdschriften, die ik aan het einde van de vakantie had verorberd

[Column] Marvin Jacobs: Waarom slaat een 13 jaar oud medium pas nu aan?

De podcast is afgelopen zomer geëvolueerd van ‘veelbelovend’ tot ‘gevestigd’ medium. Door mijn vakantie miste ik een paar weken de nieuwsupdates over podcasting. Het leek wel alsof het medium in mijn afwezigheid ineens volwassen was geworden

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden