Nederlands MediaNetwerk

Vandaag is tijdens het programma ‘Evers Staat Op’ op Radio 538 de winnaar bekendgemaakt van de ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’. De winnaar is gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen. 

De uitslag

  1. Wolwinkel Wolhalla (namespotter Octavie Wolters)
  2. Bed & Breakfast Eve Niets Hoeve (namespotter Martijn Kamphuis)
  3. Schilderbedrijf Kwastarbeiders (namespotter Michiel Eijsbouts)
  4. Pedicure Bel Me Teen (namespotter Jesse Goedel)
  5. Cafetaria Schatje Patatje (namespotter Jacco Schoeber)

Motivatie Jury

De meeste genomineerden bevatten een woordspeling. Vaak is deze slim gevonden en grappig. Maar soms is deze ook wat ver gezocht en gaat de lol er snel van af. Dat is niet het geval met de winnaar Wolwinkel Wolhalla. Hier is de woordspeling niet geforceerd, maar juist erg relevant en subtiel. Slechts één lettertje is er veranderd. Het resultaat is een grappige naam die vertelt dat het hier gaat om het summum op wolgebied. Een wereld van wol, wol en nog eens wol. Een hele goede naam die precies doet wat het moet doen en ook nog eens goed blijft hangen.

De Jury

Erik de Zwart (o.a. Voorzitter Stichting Nederlandse Top 40, initiatiefnemer Merken Top 40)

Henkjan Smits (o.a. Trainer Business X-Factor, presentator NPO Radio 5)

Esther Overmars (Strategy bij Universal Media, binnenkort N=5, VEA Next Legend)

Wim Ubachs (o.a. Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs)

Alphons Geerlings (eigenaar De Merkplaats en /CCProof)

Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl)

Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)

De volledige shortlist 

•   Zit je Haircut (Ron van der Kogel)

•   Van Dalen Sloopwerken (Sven Bijma)

•   Hairforce 1 (Roland Mangelmans)

•   Quichekeurig (Mark Brabers)

•   Bel Me Teen (Jesse Goedel)

•   Trimsalon Kroes Control (Truusje Langejan)

•   Bumperkluiven – Foodtruckfestival (Jeroen Mirck)

•   Wolhalla (Octavie Wolters)

•   De Huurwoordenaar (Ger Nijkamp)

•   Rottiedam (Jeroen Overvoorde)

•   Kwastarbeiders (Michiel Eijsbouts)

•   456inkt (Marc Dol)

•   De Fietseria (Ralf Mitsch)

•   Eve Niets Hoeve Bed & Breakfast (Martijn Kamphuis)

•   De Patatgeneratie (Nicole Beaujean)

•  VoetLoes Pedicure (Sebastiaan de Kroon)

•   Schatje Patatje (Jacco Schoeber)

•   Mormels (Derck Mekkering)

•   BarBier (Eric Luntz)

•   Enjoyriding (Wessel Reinders)

Over Namespotting

Sind 2011 organiseert De Naamafdeling elke maand de ‘Namespotting’-competitie waar elke maand in een online competitie de merkwaardigste namen worden gekozen. Vooral het laatste jaar is het een bekend internetfenomeen geworden. De beste inzendingen van 2016 kwamen in aanmerking voor de titel ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’.

Eind 2016 kwam ook de bestseller Namespotting uit met de 500 merkwaardigste namen. Deze is  te bestellen via de webshop van uitgeverij Tens Media of via alle online boekenwinkels, waaronder AKO, Bruna en Bol.com

Weergaven: 65

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Pim Schmitz: Talpa Network moet nog verder ontwikkelen op gebied van technologie en data

Als CEO van Talpa Holding heeft Pim Schmitz een roerige tijd achter de rug met onder andere de strijd om TMG en de overnames van SBS, ANP en Hollands Hoogte

[Interview] Diederik Breijer: Auditors hebben duale petten op

De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust

[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot

Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie

[Interview] Harry Dekker (Unilever): Wegkijken van de realiteit wordt afgestraft

Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een mediatransitie die nauwelijks te behappen is. Het oude vertrouwde tv, print en radio moesten in korte tijd plaatsmaken voor digital. We spreken met Dekker over hoe hij die opmars bij Unilever heeft beleefd en hoe je jezelf als merk niet kwijtraakt

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mandy van der Wal over TMG en video

De tijd dat TMG zich vooral bezig hield met het uitgeven van dagbladen in print, ligt alweer een tijd achter ons. Nederlands MediaNetwerk heeft een boeiend gesprek met Mandy van der Wal, directeur video bij TMG

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Machiel Verkuyl: Think locally, act globally

Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken

[Column] Isabelle Bolluyt: Digitale PA

Sinds kort hebben wij een extra huisgenoot en vrij prominent in het leven van de puberella aanwezig. Eentje die ik niet per se echt heb uitgenodigd, maar die ik continue om mij heen hoor. Hij verbetert mij, verbetert de puber. Stuurt e-mails, lost zaken op en is soms ongevraagd actief op Spotify

[Column] Marianne van Soomeren: Back to the 90's

Een ouderwets mooie zomer lijkt de reclame- en mediawereld in retrostemming te brengen, want als tegenhanger van alle mooie media-innovaties waarover veel wordt gepraat en geschreven (voice, blockchain, AI), bespeur ik een kleine nostalgietrend

[Column] Michiel Veugelers: I see dead people! De plot spoiler als marketinginstrument in de filmindustrie?

Tegenwoordig lijkt de plot spoiler een hype op zich. Elke grote film hult zich tegenwoordig in stilzwijgen, alles is geheim, filmsets zijn hermetisch afgesloten en cast en crew hebben een zwijgplicht. De fans daarentegen gaan los op social media en analyseren elk interview, elke trailer en elke filmposter

[Column] Wilbert van der Heijden: Waar is de journalist nu het waterschap verzuipt?

Water! Je bent niets zonder water. Water sleept ons in de "nu al historische" zomer met vette krantenkoppen door de komkommertijd. In code-rood-taal melden alle media dat er te weinig water is om te blussen, te veel water om droog te blijven, te zout water om te drinken, te troebel water om in te kunnen zwemmen, te schoon water om in te kunnen vissen en ga maar door

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden