Nederlands MediaNetwerk

Informatie

Groep Communicatie Adviseurs

Subgroep binnen het Nederlands MediaNetwerk voor Communicatie Adviseurs

Leden: 162
Meest recente activiteit: 19 Feb 2014

[Vacature/Vacancy] Teacher Principles of Public Relations

For its European Center in The Netherlands, located at Kasteel Well in Northern Limburg, Emerson College, Boston, USA, specialized in the various fields of communication and the Arts, is  - short term! - looking for a teacher for the course MK 257: Principles of Public Relations. A course description/syllabus for a first impression and that can serve as guidance, is attached.

 

The course will consist of 2 lectures per week of 95 minutes each and caters for a small group of 9 American undergraduate Marketing Communication students (Bachelors degree) who are in their second or third year of study (sophomores and juniors).

 

The Fall term consists in total of 13 weeks starting the week of September 19 and ending Wednesday, December 14. The week of October 31 (week 44) is lecture free... read more

Discussieforum

In mindere tijden vallen events sneller af als communicaie tool 5 antwoorden 

Begonnen door Marga Groot Zwaaftink. Laatste reactie van Henriette Sulmann 10 Apr 2009.

Prikbord

Opmerking

Je moet lid zijn van Groep Communicatie Adviseurs om reacties te kunnen toevoegen!

Reactie van Maarten R. Uri op 5 Juni 2012 op 22.57

Zo.. weer een nieuwe groep ontdekt! Ik ben Communicatie/PA adviseur in de regio Den Haag en landelijk inzetbaar. sinds kort zelfstandig: www.uricom.nl en open voor mooie aanvullingen van het netwerk.

Reactie van Inge Beckers op 11 September 2011 op 22.54

Je weet dat de verbindende rol van HR-communicatie nodig is om de verwachtingen binnen én buiten de organisatie te managen. Maar weet je ook hoe?

Donderdag 15 september praten we je in 1 middag bij.

Reactie van Inge Beckers op 7 September 2010 op 22.53
Pak komende maandag even een rondje inspiratie mee:
Vergroot je kennis en netwerk in een intervisiegroep
Reactie van Tessie Vilé © op 2 September 2010 op 16.33
Tis stil hier ....
Reactie van Theo Nieveen op 20 November 2009 op 17.10
Van (tv)sponsoring tot arbeidsmarktcommunicatie en van actie marketing tot creatieve mediaoplossingen, het heeft weinig geheimen meer, maar nog een hele hoop leuke uitdagingen. Sluit graag aan en af, met digitale groet, http://theonieveen.wordpress.com
Reactie van Inge Beckers op 25 Oktober 2009 op 22.26
Reactie van John de Bie op 1 Oktober 2009 op 11.38
Na voor een aantal werkgevers in de media gewerkt te hebben heb ik dan nu eindelijk de stap genomen en ben vanaf vandaag officieel zelfstandig werkzaam als media adviseur. Mij leek dat ik in jullie goede gezelschap een perfekte omgeving heb gevonden waar ik gelijkgestemden zou treffen en heb me bij deze dus aangemeld.
Reactie van Peter C.H. van Leeuwen op 28 Augustus 2009 op 17.32
Ik ben zelfstandig communicatie-adviseur (ervaren op het vlak van advertising, design en PR) en sluit me graag aan.
Reactie van Sandra Zuiderduin op 28 Juni 2009 op 10.55
wellicht een bruikbare tip voor een ieder die illustratie zoekt bij tekst...

Eindelijk is er een website die de Randstad in regionaal stockbeeld brengt. Regiostock.nl is een online beeldbank die rechtenvrije en oneindig te gebruiken foto's van de Bollenstreek, Haarlemmermeer, Rijnstreek, het Groene Hart en omstreken aanbiedt. In de regionale beeldbank vindt u stockfoto’s met én zonder mensen (voorzien van modelvrijgave).

Na het betalen van een eenmalig bedrag mag u de foto onbeperkt gebruiken, ongeacht de publicatie of oplage. U hoeft dus niet telkens toestemming te vragen als u besluit de foto nogmaals te gebruiken of door te plaatsen in een ander medium.
 

Leden (150)

 
 
 

Interviews

[Interview] Diederik Breijer: Auditors hebben duale petten op

De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust

[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot

Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie

[Interview] Harry Dekker (Unilever): Wegkijken van de realiteit wordt afgestraft

Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een mediatransitie die nauwelijks te behappen is. Het oude vertrouwde tv, print en radio moesten in korte tijd plaatsmaken voor digital. We spreken met Dekker over hoe hij die opmars bij Unilever heeft beleefd en hoe je jezelf als merk niet kwijtraakt

[Nederlands MediaNetwerk TV] Mandy van der Wal over TMG en video

De tijd dat TMG zich vooral bezig hield met het uitgeven van dagbladen in print, ligt alweer een tijd achter ons. Nederlands MediaNetwerk heeft een boeiend gesprek met Mandy van der Wal, directeur video bij TMG

[Interview] Aaltje Wiersma en Charissa de Koning (TMG) over #lekkergeregeld

Onlangs lanceerde TMG de tweede #lekkergeregeld-campagne voor Reaal. Wij spreken Aaltje Wiersma, crossmedia- en projectmanager van TMG, en Charissa de Koning, project- en performancemanager van TMG.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Machiel Verkuyl: Think locally, act globally

Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken

[Column] Isabelle Bolluyt: Digitale PA

Sinds kort hebben wij een extra huisgenoot en vrij prominent in het leven van de puberella aanwezig. Eentje die ik niet per se echt heb uitgenodigd, maar die ik continue om mij heen hoor. Hij verbetert mij, verbetert de puber. Stuurt e-mails, lost zaken op en is soms ongevraagd actief op Spotify

[Column] Marianne van Soomeren: Back to the 90's

Een ouderwets mooie zomer lijkt de reclame- en mediawereld in retrostemming te brengen, want als tegenhanger van alle mooie media-innovaties waarover veel wordt gepraat en geschreven (voice, blockchain, AI), bespeur ik een kleine nostalgietrend

[Column] Michiel Veugelers: I see dead people! De plot spoiler als marketinginstrument in de filmindustrie?

Tegenwoordig lijkt de plot spoiler een hype op zich. Elke grote film hult zich tegenwoordig in stilzwijgen, alles is geheim, filmsets zijn hermetisch afgesloten en cast en crew hebben een zwijgplicht. De fans daarentegen gaan los op social media en analyseren elk interview, elke trailer en elke filmposter

[Column] Wilbert van der Heijden: Waar is de journalist nu het waterschap verzuipt?

Water! Je bent niets zonder water. Water sleept ons in de "nu al historische" zomer met vette krantenkoppen door de komkommertijd. In code-rood-taal melden alle media dat er te weinig water is om te blussen, te veel water om droog te blijven, te zout water om te drinken, te troebel water om in te kunnen zwemmen, te schoon water om in te kunnen vissen en ga maar door

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden