Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief Juli 2011 (44)

Laatste post over apekool en Parkinson

Door Henk Blanken. Dit is mijn laatste post – voorlopig. Op de kop af tien jaar heb ik gepubliceerd over nieuwe media. Dat begon met een artikel in de Volkskrant over de Yahoo-generatie – hoezo Google? – en het einde van de krant. Wat ik toen voorspelde is helaas voor een te groot deel uitgekomen: kranten zijn een kwart gekrompen omdat nieuwe generaties hun nieuws elders halen. Maar dat…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juli 2011 op 13.30 — 3 commentaren

Nu.nl winnaar op alle platformen

Door Peter Luit. Het in juni verschenen rapport van Gfk

Trends in Digitaal Lezen laat er geen twijfel over bestaan: Nu.nl is winnaar op laptop, smartphone en… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juli 2011 op 13.25 — Geen reacties

Domino's Pizza: Een mooie case van een open social media-beleid



Door Ingmar de Lange.

Domino's Pizza heeft al een tijd mijn belangstelling. Zo ben ik fan van hun 

Pizza Tracker,… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juli 2011 op 13.15 — Geen reacties

Lexa.nl bekendste datingsite van Nederland

Onderzoek van TNS heeft aangetoond dat Lexa.nl de bekendste datingsite van Nederland is. Het jaarlijkse brand awareness onderzoek laat zien dat Lexa.nl met een totale naamsbekendheid van 71% en een Top Of Mind awareness van 27% met kop en schouders boven haar concullega’s uitsteekt. Qua Top Of Mind naamsbekendheid werd de bekendste online dating expert zelfs bijna twee keer zoveel genoemd dan de nummer twee in de lijst, Relatieplanet.nl. Met 12% verschil tussen de twee partijen laat de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juli 2011 op 9.35 — Geen reacties

Nederlandse film Shock Head Soul geselecteerd voor 68e Venetië Film Festival

De Nederlands/Engelse coproductie

Shock Head Soul van regisseur

Simon Pummell met onder meer

Hugo Koolschijn,

Anniek

Pheifer,

Thom Hoffman en

Jochum

ten Haaf is geselecteerd voor de 68

e editie van het prestigieuze

Venetië Film Festival in het… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juli 2011 op 9.31 — Geen reacties

Frank zkt vrw

Ben jij een blonde, donkere of roodharige vrouw? Ergens tussen de 20 en 40 jaar oud? Heb je blauwe, bruine, groene of pimpelpaarse ogen en een flinke bos hout of een bescheiden brandstapeltje voor de deur? Dan is de kans groot dat je de nieuwe liefde van

Frank Dane bent! De BNN-dj gaat in zijn 3FM-programma

Ontzettend Dikke Ochtend… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juli 2011 op 9.16 — Geen reacties

Leo van der Goot directeur televisie SBS

SBS heeft

Leo van der Goot aangesteld als de nieuwe Directeur Televisie. Van der Goot geeft in deze functie leiding aan de drie tv-zenders Net5, SBS 6 en Veronica en was al enige tijd als adviseur bij SBS werkzaam. Leo van der Goot volgt Tina Nijkamp op die haar functie neerlegt wegens ernstige familieomstandigheden.





Tina… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 29 Juli 2011 op 9.00 — Geen reacties

Jouri Bakker nieuwe social media specialist Squla

Online educatief platform Squla heeft

Jouri Bakker aangesteld als social media specialist. Jouri Bakker is in 2010 als redacteur gestart bij Squla. Zijn takenpakket omvat de eindredactie van de online leeromgeving en de contentontwikkeling van oefengames. Per 1 augustus is dit uitgebreid met de verantwoordelijkheid voor diverse social media kanalen en de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juli 2011 op 14.00 — Geen reacties

Online vrouwenmagazine Ze.nl vernieuwd

Ze.nl, het online vrouwenmagazine dat dagelijks bericht over alles wat vrouwen boeit, heeft een compleet nieuwe look & feel gekregen. Naast een fris design voegt de site vier nieuwe rubrieken toe, om de actieve doelgroep bestaande uit vrouwen tussen de 20 en 49 jaar, nog beter te infotainen. Met gemiddeld 165.000 unieke bezoeksters per maand heeft Ze.nl zich binnen vier jaar weten te positioneren als …

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juli 2011 op 14.00 — Geen reacties

Radioluistertijd blijft stijgen in stabiele radiomarkt

De gemiddelde luistertijd op radio blijft onverminderd stijgen. In het 1e half jaar 2011 is de luistertijd gestegen met 3 minuten en bedraagt bijna 3 1/2 uur per dag (3 uur en 28 min).



De radiobestedingen op spotniveau liggen in lijn met het Q2 van vorig jaar (lichte stijging Q2 2011 € 58.170.000 versus Q2 2010 € 58.102.000). De top 5 branche scoort met uitzondering van de overheid positief. Vooral Retail doet het prima op radio en is opgeklommen naar de 2e…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juli 2011 op 9.49 — Geen reacties

Hof Leeuwarden: Auteursrechtvoorbehoud effectief voor nieuwsmedia

In zijn arrest van 26 juli 2011 heeft het Hof Leeuwarden bepaald dat nieuwsmedia een auteursrechtvoorbehoud kunnen maken, waardoor voor overname van nieuwsartikelen een vergoeding verschuldigd is. In een zaak die NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, en zijn leden hadden aangespannen tegen de Provincie Flevoland heeft het Hof in hoger beroep geoordeeld dat, indien er een auteursrechtvoorbehoud is gemaakt, het zonder vergoeding overnemen van nieuwsartikelen die… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juli 2011 op 9.30 — Geen reacties

Eneco gebruikt crowdsourcing voor genereren van social media concepten

Eneco heeft crowdsourcing platform Edge Amsterdam ingezet voor de ontwikkeling van social media concepten. Deze concepten moesten aansluiten op de door FHV BBDO ontwikkelde campagnelijn. Eneco heeft als doel om door middel van deze concepten zich actiever aan mensen te binden, meer service te bieden en de dialoog aan te gaan.



Eneco ziet in dat steeds meer consumenten zich op social media begeven om informatie te…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juli 2011 op 9.11 — Geen reacties

31% van de vrouwen flirt voor korting

GirlsLoveDeals.nl, een initiatief van Wytske Kenemans (o.a. Wipeout en Fresh FM) en Hidde de Vries (Summertime Magazine), deed onderzoek onder 1.380 vrouwen in de leeftijd 18 tot 35, naar hun onderhandelingstechnieken. “Vrouwen doen veel om korting te krijgen. Zelfs flirten met de verkoper.”



Het gebruik van de vrouwelijke charmes scoort hoog in het onderzoek. Zoals een respondent stelde: “Met een knipoog op het…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juli 2011 op 9.00 — Geen reacties

Interbrand presenteert eerste ranglijst van duurzame merken

Toyota (nr. 1), 3M (2) en Siemens (3) zijn de aanvoerders van de wereldwijde “Best Global Green Brands” ranglijst van Interbrand. Het merkenadviesbureau, dat in Amsterdam sterk vertegenwoordigd is, publiceert hiermee haar eerste lijst op basis van uitsluitend “groene” criteria. Voor deze ranglijst werd enerzijds uitgegaan van de publieke perceptie van duurzame merken en anderzijds de daadwerkelijke groene prestaties van die merken, zoals blijkt uit algemeen beschikbare informatie en…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 28 Juli 2011 op 9.00 — Geen reacties

Opnieuw recordomzet TV-reclame

De netto bestedingen voor televisiereclame (spot) zijn in het tweede kwartaal van 2011 met 4,3% gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2010 en kwamen uit op € 253 miljoen. Nog nooit was de omzet in een tweede kwartaal zo hoog.









Het tweede kwartaal van 2011 is alweer het zesde kwartaal achtereen waarin de TV-reclameomzet een groei laat zien. De… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 22 Juli 2011 op 11.30 — Geen reacties

Nederlandse StartersUnie lanceert 45.000 websites in 1 dag

Nederland heeft er deze week een nieuw record bij. De Nederlandse StartersUnie heeft afgelopen weekend met de dienst ZoekABC 45.000 unieke domeinnamen gekoppeld aan kant-en-klare websites en deze in één keer gelanceerd.



Volgens het SIDN, de Stichting Internet Domeinnamen Nederland, is een dergelijke lancering nog niet eerder vertoond. ZoekABC komt hierdoor in één klap binnen in de top 25 van providers van Nederland.

Buiten het… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 22 Juli 2011 op 11.16 — Geen reacties

Martijn La Grouw verlengt contract bij SLAM!FM

Martijn La Grouw heeft zijn contract bij SLAM!FM met een jaar verlengd. De DJ startte zijn carrière bij de lokale omroep in Eindhoven en een Brabantse regionale omroep. In 2007 begon hij bij SLAM!FM en presenteert sindsdien van maandag t/m vrijdag, tussen 12.30 en 16.30 uur, het programma The Beat Goes On. Daarnaast sleurt hij luisteraars door de zondagmiddag heen met zijn eigen programma Martijn La Grouw tussen 15.00 uur en…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 20 Juli 2011 op 18.30 — Geen reacties

Nieuwe crimeserie Chase bij Veronica

Vanaf 7 september is om 21.30 uur bij Veronica de nieuwe crimeserie Chase te zien. Chase – geproduceerd door Jerry Bruckheimer – draait om een team van U.S. Marshals dat het heeft gemunt op gewelddadige voortvluchtige criminelen. Met een typisch Texaanse mentaliteit speelt de aantrekkelijke Annie Frost samen met haar slimme en…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 20 Juli 2011 op 15.00 — Geen reacties

DFT.nl lanceert iPhone app met realtime koersen

DFT.nl, de website van De Financiële Telegraaf, lanceert als eerste Nederlandse financiële nieuwssite een iPhone app met realtime koersen. De koersen worden bovendien streaming weergegeven. De app heeft een gratis deel en een premium deel. Downloaden van de applicatie is vanaf vandaag mogelijk in de App Store van Apple.



Het gratis deel van de app biedt het laatste nieuws van DFT.nl, streaming realtime koersen en gedetailleerde grafieken van een…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 20 Juli 2011 op 14.00 — Geen reacties

Ruud de Wild live vanaf camping in Bakkum

Donderdag 21 juli is het zover: voor de eerste keer verhuist de 538 studio met DJ Ruud de Wild en sidekicks Niek van der Bruggen en Jelte van der Goot eenmalig naar de bekende camping in Bakkum. Hierdoor neemt Radio 538 het zomerse campinggevoel wel heel letterlijk.



Tijdens deze live…

Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 18 Juli 2011 op 18.30 — Geen reacties

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Weg met WhatsApp, Big Tech versus de staat, Tik Tok techniek

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over social media? Waarom keken we niet meer tv? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden