Nederlands MediaNetwerk

Blog van Redactie Nederlands MediaNetwerk – Archief Augustus 2010 (158)

Katja Schuurman over samenwerking VROUW en haar dochtertje Sammie

Katja Schuurman was vandaag het stralende middelpunt tijdens de onthulling van de speciale NET 5

VROUW, waarmee NET 5 het nieuwe TV seizoen aftrapt. Katja, die voor het eerst na de bevalling in het openbaar optrad: "Het is echt een super mooi nummer geworden, waar zowel NET 5 als VROUW heel trots op kunnen zijn.” Vrouwenzender NET 5 en VROUW hebben de handen ineengeslagen met als resultaat een schitterend NET 5-nummer van VROUW… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 19.30 — Geen reacties

Yagua: Daily Detox Drink reinigt je lichaam

Dagelijks jezelf van binnen reinigen, dat is nieuw.

Yagua introduceert

Daily Detox Vlierbes &

Groene Thee. Het helpt je lichaam om afvalstoffen op te ruimen. Zo blijf je fit en vitaal. Want detoxen is zuiveren, reinigen en ontgiften. In principe gaat dit vanzelf, maar soms stapelen zich zoveel afvalstoffen op dat je lijf het niet meer weggewerkt krijgt. Yagua Daily Detox is een frisse juice drink met zuiverende plantenextracten die je lichaam… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 18.00 — Geen reacties

Karianne van Biezen verlaat Bananas

Algemeen directeur Karianne van Biezen van fieldmarketingbureau Bananas heeft besloten na meer dan tien jaar Bananas te verlaten. Haar positie bij Bananas wordt vanaf 1 oktober overgenomen door Brego Keller.



Van Biezen bouwde uit het niets een van de leidende fieldmarketingbureaus in Nederland. Onder haar leiding is Bananas uitgegroeid tot een bureau met een jaaromzet van ruim 7 miljoen Euro en meer dan 5.000 acties per jaar op honderden locaties door heel Nederland.… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 18.00 — Geen reacties

Donderdag bij EO: Upside Down

In het nieuwe tv-programma Upside Down halen jongeren met een verstandelijke beperking hilarische en confronterende grappen uit met bekende en onbekende Nederlanders. Onder aanvoering van presentatrice

Mirjam Bouwman gaat een vast team, bestaande uit vier jongens met een verstandelijke beperking, daarbij tot het uiterste. De teamleden steken de draak aan met zichzelf en hun omgeving die mensen met een beperking nogal eens onderschatten. Met behulp van een undercovercamera… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 16.00 — Geen reacties

m.uitinenschede.nl: Mobiele website over activiteiten en locaties in Enschede

Alle informatie over aankomende activiteiten en belangrijke locaties in Enschede kan men straks vanaf de mobiele telefoon vinden op m.uitinenschede.nl. De mobiele website is een handige tool voor bezoekers en bewoners van de stad.



De nieuwe mobiele website m.uitinenschede.nl is toegespitst op het informeren van de mobiele gebruiker tijdens een bezoek aan Enschede. Op de website staan de activiteiten die in de komende periode plaatsvinden, maar ook restaurants, hotels, winkels en… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 15.30 — Geen reacties

Nokia introduceert Ovi Music en Ovi Music Unlimited

Met de komst van het nieuwe Ovi Music-platform in Nederland, begin september 2010, wijzigt Nokia niet alleen de naam. Het nieuwe platform biedt naast nieuwe, zeer gebruiksvriendelijke zoek- en

ontdekfunctionaliteit, automatische muzikale aanbevelingen èn de favorieten van de lokale Ovi Music-redactie, nu ook de mogelijkheid

DRM-vrij MP3-tracks te downloaden. Dit betekent dat muziekliefhebbers in Nederland al hun favoriete tracks van zowel internationale als lokale… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 15.00 — Geen reacties

Sanoma Digital: Gamer.nl lanceert gratis iPhone-app

De Gamer.nl iPhone-applicatie is nu gratis te downloaden in de App Store. Met de app blijven gamers op de hoogte. Over enkele weken volgt ook de iPad-versie van 's Nederlands oudste gamesite. De gratis iPhone-versie van Gamer.nl biedt het laatste nieuws, de laatste reviews en video's van videogames voor PC, Xbox 360, PlayStation 3 en meer. Het is mogelijk de nieuwsberichten te filteren op spelplatform. "Na het gratis Gamer.nl magazine en de mobiele site is de iPhoneapplicatie onze… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 14.30 — Geen reacties

Google introduceert Priority Inbox

Google introduceert vandaag Priority Inbox Beta in Gmail, een nieuwe manier om structuur te brengen in de grote hoeveelheid informatie die dagelijks in je mailbox binnenkomt. De gemiddelde kantoormedewerker verzendt en ontvangt dagelijks meer dan 150 berichten. Vaak zijn deze berichten van wisselend belang.



Priority Inbox helpt bij het verwerken van de grote hoeveelheid informatie en prioriteit aanbrengen in wat wel en niet beantwoord moet worden. Het is een nieuwe weergave… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 14.00 — Geen reacties

MMD presenteert Philips LED-monitor voor optimale energiebesparing

MMD, de onderneming achter Philips LCD-monitoren, kondigt vandaag haar nieuwe, top-of-the-range 225PL2 LED-monitor met PowerSensor aan. De solid state witte LED achtergrondverlichting van de monitor zorgt voor directe en consistente helderheid en dimcontrole. Deze functies zorgen niet alleen voor uitstekende multimedia-weergaveprestaties, maar laten gebruikers ook flink besparen op de energiekosten.



“De 225PL2 geeft gebruikers meer mogelijkheden om energie te besparen dan enig andere… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 31 Augustus 2010 op 13.00 — Geen reacties

MagVilla.nl: De nieuwe manier van tijdschriften kopen

1 september gaat Nederlands nieuwste magazineshop MagVilla.nl van start. Bij deze onine kiosk kun je per stuk actuele edities van tijdschriften kopen. MagVilla biedt een assortiment van zo'n 1800 binnen- en buitenlandse titels, waarmee het aanbod vele malen groter is dan in de fysieke winkels. Bovendien vind je bij MagVilla.nl ook tijdschriften die niet in het schap van de plaatselijke winkel liggen. Magazines, op werkdagen vóór 15:00 uur besteld, worden de volgende dag al… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 20.08 — Geen reacties

LINDA. app: 25.000 downloads in 1 week

Vanwege het overweldigende succes stond de LINDA. app binnen twee uur na lancering op nummer 3 in de app Store in de lijst van meest gedownloade gratis apps en is tot nu toe meer dan 25.000 keer gedownload. LINDA. lanceerde de iPhone app op 16 augustus. Met de LINDA. app ontvang je elke week een compliment van een leuke Nederlandse vent. De boodschap wordt verzonden in de vorm van een fimpje. Jakhals

Frank Evenblij beet het spits af op zijn witte paard, ter ere van het… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 17.00 — Geen reacties

Disney bereikt nieuw studio record met Toy Story 3

Afgelopen weekend bereikte Disney Pixar Toy Story 3 een mooi record. Wereldwijd werd de 1 miljard dollar grens behaald. Hiermee is Disney de eerste studio ooit die in één jaar twee films maakt die zo succesvol zijn. Eerder dit jaar lukte het Alice in Wonderland namelijk ook om deze status te bereiken.



De eerste keer dat een film van Disney deze grens bereikte was in 2006 met Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest. Maar dit is de eerste keer dat een… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 14.30 — Geen reacties

Mystery shopping adverteerder start dit najaar exclusief bij Zanox

Zanox start in de maand september een affiliate programma voor een grote, nieuwe internationale fashion adverteerder. Als pseudoniem wordt de naam Z-Fashion gebruikt. Zanox, marktleider in Europa voor performance online advertising, is door de adverteerder verkozen tot exclusief netwerk voor zijn Nederlandse activiteiten. Het is voor het eerst in Nederland dat een adverteerder anoniem wordt geïntroduceerd bij affiliates. Zanox wil hier mee aantonen dat de juiste condities van een… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 14.30 — Geen reacties

David Wolff naar Fleishman-Hillard

David Wolff is onlangs gestart als Associate Director Digital bij communicatieadviesbureau Fleishman-Hillard. Met deze aanstelling bouwt Fleishman-Hillard verder aan haar capaciteit op het gebied van online strategie.



Wolff komt van Isobar waar hij als Strategy Director mede verantwoordelijk was voor het vormgeven van Isobar Nederland. Daarvoor stond hij als medeoprichter aan de basis van online media adviesbureau @breakaway.



Bij Fleishman-Hillard wordt Wolff… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 11.00 — Geen reacties

Elja Polak Nieuw Head of Digital bij MEC Amsterdam

Per 1 augustus 2010 heeft mediabureau MEC - voorheen Mediaedge:cia - Elja Polak benoemd tot Head of Digital. Elja is sinds 2006 bij MEC Amsterdam in dienst als digital strateeg en leidde sinds een jaar de grootste digital afdeling binnen MEC.



Daarvoor was hij werkzaam bij diverse media en digital bureau’s. Daarnaast heeft hij 2 jaar les gegeven in Nieuwe Media & Digitale Cultuur aan de Universiteit Utrecht.



Als Head of Digital is hij eindverantwoordelijk voor de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 11.00 — Geen reacties

Elke dag nieuwe tv-reclame van IKEA

Vanaf 1 september zendt IKEA iedere dag een nieuwe tv-commercial uit op de Nederlandse televisie. De spotjes worden steeds maar één dag uitgezonden en behandelen herkenbare situaties uit het leven van alledag, gefilmd in IKEA winkels. Vanavond is exclusief bij TV Lab op Nederland 3 de aftrap te zien van deze vernieuwende campagne.



De campagne toont elke dag een andere situatie en elke dag een andere oplossing. Of het nu gaat om een nieuw product, verschillende woonstijlen of om… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 10.53 — Geen reacties

Filmprogramma school@pathe voor het voortgezet onderwijs

Vanaf september kunnen docenten in het voortgezet onderwijs gebruik maken van een nieuw, educatief programma bij Pathé en Minerva. Van 24 t/m 30 september zijn in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Groningen en Rotterdam contactavonden over school@pathe. Met een voorpremière van Tirza.



Met school@pathe springt Pathé in op de behoefte bij het voortgezet onderwijs aan toegankelijke, makkelijk in te passen, kant-en-klare lespakketten op het gebied van film in de bioscoop. Ze sluiten aan… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 9.30 — Geen reacties

Sanoma to Develop Its B2B Businesses

Sanoma will concentrate its B2B businesses by transferring Esmerk, a provider of information and media monitoring services, from Sanoma News division to Sanoma Learning & Literature division. Esmerk and AAC Global, a provider of language services, will constitute a new B2B service entity as of 1 September 2010.



"The underlying reason for the transfer is Sanoma's strategic objective of developing and growing its B2B businesses. We want to respond to the changing needs of our… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 8.52 — Geen reacties

Social Media Monitor: Opel nummer 1 merk op YouTube

De

Social Media Monitor, dit jaar voor de 3e keer uitgevoerd door

Social Embassy, heeft de inzet van social media onder de top 100 merken van Nederland in kaart gebracht. Daaruit blijkt dat

Opel met haar

YouTube kanaal de beste prestatie neerzet. Van elk merk is het YouTube kanaal, indien aanwezig, onderzocht op een vijftal factoren; aanwezigheid, content, authenticiteit, activiteit en interactiviteit. Het onderzoek prijst met name de… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 8.30 — Geen reacties

Michel Montignac,Nico Haak en de blonde nazi



Door Job Franken. Al in mijn vroegste jeugd leerde ik het grote liberale grondbeginsel om datgene te doen wat je wilt zonder anderen te belemmeren hetzelfde te doen. De context was heerlijk en eenvoudig: de karakters waren konijnen, de schrijfster was

Beatrix Potter en de uitspraak waar het om ging:

Ieder diertje zijn pleziertje. Blijkbaar was… Doorgaan

Toegevoegd door Redactie Nederlands MediaNetwerk op 30 Augustus 2010 op 8.00 — 2 commentaren

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden