Nederlands MediaNetwerk

Notutekst, voor notulen en teksten

Deze publicatie zet ik in het Nederlands Medianetwerk en niet op Ambtenaar 2.0 omdat profilering van het individu in Ambtenaar 2.0 niet op prijs gesteld wordt. Zonder jezelf te profileren is het niet mogelijk een plek in de markt te bemachtigen of te ontwikkelen.  
Mijn profilering komt voort uit mijn inleving in de rol en de positie van instellingen van de overheid in Nederland. Die inleving vindt plaats vanuit mijn rol van notulist. Daarover heb ik gepubliceerd sinds 2009 op twee sociale netwerken: (1) het Nederlands medianetwerk en (2) Ambtenaar 2.0.

Mijn profilering is werkende weg ontstaan, niet zonder kritisch te zijn op wat passend is of niet. Ik realiseer mij dat ook het Nederlands Medianetwerk niet bedoeld is voor het maken van reclame of voor profilering. Mijn blog heeft zin voor bewustwording bij andere zelfstandig professionals in vergelijkbare omstandigheden en heeft zin voor de ontwikkeling van ideeën op het gebied van schrijffuncties in het algemeen en bij de overheid in het bijzonder.  

Mijn blog:

Beste opdrachtgever in spe. Mijn naam is Geertjan. In 1993 startte ik met notuleren. Daarmee leerde ik vooral de (lokale) overheid kennen, en stichtingen, non-profitorganisaties, zorginstellingen, kennis­instituten. Steeds mijzelf weer opnieuw oriënteren, werd van mij een tweede natuur.

Schrijven

Mijn schrijfhouding is mijn natuurlijke. Doorgaand ordenen, herordenen, schrijven, schrap­pen en herformuleren. Ook het verzamelen van kennis, het analyseren en het dragen van verantwoor­delijkheid hoort bij mij. Ik maakte bij de lokale overheid de overgang mee naar het dualisme in 2002/2003. Na een verdieping in de veranderde positie die ik daarmee als zelfstandig professional had gekregen, nam ik die bewuster in. Ik schreef mijn verslagen voor ambtenaren onder B&W én onder de gemeenteraad. Ambtenaren zijn in beide gevallen managers. Alleen de situatie waarin zij managen is verschillend.  Het is dan goed wanneer je als notulist aan beide zijden van de organisatie je verantwoordelijkheid heel bewust nemen kan. Bovendien is het als zelfstandige goed te beseffen dat het altijd goed is om een eigen standaard, een eigen kwaliteit, te hebben. Voor minder gaat Notutekst niet. Voor een zelfstandige staat kwaliteit altijd bovenaan.

Voor wat betreft de positie om als notulist zowel ambtenaren onder B&W als onder de raad service te verlenen: vertrouwen in management is een must. Zonder vertrouwen geen management. Uiteraard beseft de eigenaar van Notutekst dat de weg waarlangs informatie naar het bestuur gaat, vastgelegd is. Die weg bepaalt de organisatie. 

Tot op de dag van vandaag is het mij gelukt die positie vast te houden. Dat zegt iets over mij en over het product dat ik lever. Ambtenaren die ondersteuning nodig hebben, kunnen nu zeer goed bij mij terecht. Het schrijven van notulen en actielijsten werd meer en meer voor mij een inspiratiebron voor ander schrijfwerk. (zie ook referenties op mijn website)

Lijvige verslagen

In de loop van de tijd ontwikkelde ik een methode van werken waarmee ik heel snel lijvige bestuurs­verslagen lever: 80 – 100 pagina’s in vijf werkdagen. Maar ik ondersteun met mijn schrijfwerk ook projecten, of voorzitters van periodiek terugkerende vergaderingen, voorzitters van bouwverga­deringen, voorzitters van conferenties. De opsomming zou alleen al een A-4 beslaan. Meer over mij is te lezen op mijn profiel In LinkedIn.

Zakelijk schrijfwerk

Ik heb bijna alle diensten en afdelingen gezien van een organisatie met 4000+ werknemers. Ik lever sneller dan mijn concurrenten. Dat maakt mij geschikt voor ook de zakelijke markt. Ik haak dan vooral naar ondersteuning van projecten in de sfeer van public relations. Ik kan ook goed organiseren. Dat ik meer doe en ander schrijfwerk produceren kan, laat ik zien met publicaties op het internet: vanaf 2009 startte ik met het publiceren van columns. Ik liet daarmee zien te beseffen aan welk type organisatie ik service verleen; zie onder meer mijn column: De kracht van democratie is te organiseren.

Graag aanvaard ik opdrachten om zaken uit te zoeken, informatie te verzamelen om dan vervolgens te schrijven met een door u aan mij gegeven doel. Ik besef een lange tijd vooral te hebben genotu­leerd. Dat doe ik - na al die jaren - met de overtuiging die ik had in het begin. Ik vind veel vergade­ringen die ik meemaak inspirerend. Graag zie ik u terug als mijn opdrachtgever. Laat u verrassen door wat ik u te bieden heb.

Geertjan Benus (tel. 030 - 2991730)

Weergaven: 271

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Geertjan Benus op 2 Februari 2013 op 21.22

Beste Han,

De groep die ik bedoel met mijn toelichting staat hier: http://ambtenaar20.ning.com/profile/GeertjanBenus

Ik had niet gedacht aan de groep in LinkedIn. Dank je wel.

Groeten, geertjan

Reactie van Han van der Zwan op 1 Februari 2013 op 23.16

Beste Geertjan,

Grondgedachte van Social Media en het succes van platforms is het delen van kennis en informatie met gelijkgestemden.

Ik ken Ambtenaar 2.0 niet anders dan dat het naar mijn weten een groep op Linkedin is. Naast dat je in die groep kennis kunt delen, waarbij de initiatiefnemer|beheerder van de groep de voorwaarden definieert en daar op toeziet, is er bij Linkedin groepen ook een mogelijkheid onder "promotions" aanbiedingen/promoties/aanbiedingen te plaatsen. Het een sluit het ander dus niet uit.

Succes met alle activiteiten,

Han

Interviews

[Interview] Jildou van der Bijl: We worden lerende media

Als algemeen hoofdredacteur van het sterke en innovatieve merk LINDA. staat Jildou van der Bijl terecht al jaren steady in DeMedia100. Een inspirerende vrouw met een eigen blik op de branche. Wij spreken haar over haar visie, de rol die ze wil spelen en

[Interview] Paul Jansen: Digitaal maken we stappen voorwaarts

Paul Jansen volgde Sjuul Paradijs in 2015 op als hoofdredacteur van de Telegraaf. In de tussentijd is TMG overgenomen door Mediahuis en kreeg de Telegraafredactie een aanslag te verduren. Wij spreken met hem over de huidige positie van de Telegraaf en de ontwikkelingen in de mediabranche

[Interview] Darre van Dijk: Relevant blijven is het moeilijkste van ons vak

Creatieve duizendpoot Darre van Dijk heeft plaats 96 bemachtigd in DeMedia100. Een positie die hij in december bij de bekendmaking van de top 100 in 2018 graag behoudt en liefst natuurlijk verstevigd. Van Dijk heeft in zijn carrière zo'n 200 awards

[Interview] Chantal Janzen: Veranderend televisielandschap brengt onrust - en dat is goed

Alleskunner Chantal Janzen bekleedt een toptienpositie in DeMedia100. Naast theater, film en heel veel televisie, is ze uitgever van het magazine en merk &C. Net bevallen van zoon Bobby heeft ze even wat rustiger aan gedaan

[Interview] Caren Wassink over LINDA.tv en de samenwerking met Videoland

LINDA.tv werkt samen met Videoland voor het uitzenden van een documentaireserie over eetstoornissen van Jessica Villerius. Nederlands MediaNetwerk spreekt met Caren Wassink, directeur B2B bij Mood for Magazines, de uitgever van LINDA.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heel anders en toch hetzelfde

Twee video’s, van de twee grootste concurrenten op het gebied van sportkleding: Nike en Adidas. En allebei maken ze een statement. De één alleen iets duidelijker dan de ander. Nike’s video ademt pure kwaliteit; het is zo’n beetje het summum van wat je

[Column] Remco Klöters: Fake Claims & Campaigns

Vorige maand wees de Amsterdamse kortgedingrechter een vonnis over een fake PVV-campagne af. Fake, want het was een campagne voor DENK. Althans, misschien was dat ook wel fake en heeft het betrokken reclamebureau op eigen houtje gehandeld toen ze de banners proefdraaide in het buitenland

[Commercial Review] Joyce Haasbeek: Emotie versus humor

In alle merkcommunicatie is storytelling hot. Het aanbod is zo overweldigend, dat een product het niet enkel redt op wat het is of doet; de consument moet zich er zodanig mee verbonden voelen, dat het daadwerkelijke impact heeft op zijn of haar dag

[Column] Bob Goulooze - Mooipraat

De media beïnvloeden ons denken. Soms ons doen en nog somser onze uitspraak. Taal is niet vastgeroest. Woorden komen en verdwijnen. Wat wel vast staat is de uitspraak van die woorden

[Column] Marianne van Soomeren - PAS OP: Overstekende influencers

Vorige week was ik bij het Influencer Marketing Event. Omdat ik in de organisatie zat, waren de presentaties geen verrassing meer. Maar er is toch één punt wat mij bezig blijft houden: crossovers

Badge

Bezig met laden...

© 2018   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden