Nederlands MediaNetwerk

Eigenlijk weten wij het allemaal. Reclame op TV, Radio en print media... het heeft de aandacht van de kijkers niet meer zoals vroeger. Nee ik zeg niet direct dat oude media dood is maar wel dat er een gigantisch verschuiving van onze media aandacht gaande is. Wij leven allemaal met een been "in" onze telefoon en de social media platformen waar we bij zijn aangesloten. Nu nog figuurlijk en straks wanneer virtual reality gereed is misschien wel letterlijk.

Maar ook tussen de social media platformen onderling vindt er een enorm snelle verschuiving van aandacht plaats. Het intensief gebruik van Twitter is enorm teruggelopen de laatste twee jaar, Vine houdt op te bestaan en komen er nieuwe social merken bij die vrijwel 'overnight' razend populair worden en miljoenen gebruikers hebben. 

Neem nu Musical.ly een social muziekvideo platform dat in eerste instantie vooral meisjes tussen de 8 en 18 jaar aantrok en inmiddels meer dan 80 miljoen geregistreerde gebruikers heeft. Rond de 20 miljoen van die gebruikers komt dagelijks kijken en 10 miljoen van die gebruikers plaatst dagelijks zelfgemaakte video's op Musical.ly. Maar voor je het weet zijn deze cijfers al weer verouderd omdat het viral effect van dergelijke apps gigantisch is.

Wat voor video's zijn dat dan? Meestal zijn het dansende kids die playbacken op populaire nummers van artiesten. Of zij openen een "live stream channel" en doen Live talks. Dat zijn Q&A's, of shout outs on demand, of iemand hangt een beetje rond in zijn of haar kamer of in de auto en reageren op comments. Een beetje populaire live talk heeft gemiddeld tussen de 500.000 en 1.000.000 viewers.

Een commercieel merk als MTV houdt bijvoorbeeld sing offs, of playback-offs (als dat al een woord is) waarin wordt opgeroepen om video's te posten waarin je je beste imitatie moet doen van een bepaald nummer.

Waarom is het belangrijk om Musical.ly te verkennen?

Of je nu marketeer bent of bij een communicatie bureau werk. Het is van belang om te snappen wat de jongeren en dus de toekomstige klanten beweegt. Zij maken namelijk niet zoals volwassenen een verandering door van media consumptie maar zij leren uberhaupt op een andere manier met media en commerciële boodschappen op te gaan.

Musical.ly is slechts een van media plekken (vrije vertaling van Media Spaces) waar deze teens en tweens (ja ik weet het, vreselijke woorden) veel tijd doorbrengen en waar dus nieuwe regels van mediaconsumptie worden bepaald. Het is tevens de plek waar zij direct naartoe gaan op het moment dat ze even niets te doen hebben. En ja dat betekent ook dat hier hun aandacht naartoe gaat op het moment dat jij en je merk hen met oude marketing tactieken hen probeert te benaderen.

Herkenbare voorbeelden van gedragsverandering: tv commercial > zie ik niet, ik ben bezig met mijn telefoon, outdoor reclame > nee ik rijd mee dus ben ik bezig met mijn telefoon, radio > sorry ik luister wel naar wat ik zelf wil horen op mijn telefoon, banners > nope, zie ik niet op mijn telefoon, magazine advertisement > haha lees ik niet, ik ben online.

Deze blogpost verscheen ook op:

Spreekbuis        MobileMarketingNOW       Linkedin

Nice Facts about Musically:

Musically Has 10 Million Daily Active Users (DAUs)

Musical.ly is the fastest growing app today, especially among teen social media users. According to Business Insider, Musical.ly now has around 10M daily active users (DAU), which doesn't sound impressive compared to Instagram's 300M daily active users or Snapchat's 150M DAU, however like Snapchat, Musical.ly's short streaming video format means users stay engaged, and this engagement offers marketers a way to reach young audiences (especially through partnerships with Musical.ly's social media stars).

Musically Has A 43% Engagement Ratio Per Month

Musical.ly's live streaming format and engaging content encourage users to visit the app often. According to a survey of 1M Musical.ly users, the mobile app's monthly engagement ratio (based on the percentage of an app’s total audience that use it on any given day) is 43%. This figure puts Musical.ly's engagement ratio slightly behind apps like Facebook, which claims a monthly engagement ratio of 66% (Statista), and Instagram, which enjoys a 60% engagement rate (Instagram).

 

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Lucy van der Helm over de veelbesproken jongenscampagne van SIRE

SIRE lanceerde een campagne om aandacht te vragen voor de (bewegings)vrijheid van jongens. Het sloeg in als een bom. Social media stroomden binnen no time vol met lof en kritiek. We spreken met de directeur van SIRE, Lucy van der Helm

[Interview] Hesling Reidinga over Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon aka KRFL

Samen sta je altijd sterker. Dat moeten Rikki Khanna en Hesling Reidinga hebben gedacht toen ze met zwaargewichten Maarten Versteege en Michel de Goede fuseerden en een nieuw creatief bureau opzetten: KRFL. We spreken met Reidinga over de transitie van Khanna\Reidinga

[Interview] Patrick Molleman over de HEMA als nieuwe klant van OMD

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft HEMA OMD geselecteerd als haar nieuwe internationale mediapartner. We spreken met CEO Omnicom Media Group Nederland Patrick Molleman over het warenhuis, de doelstellingen en data als bezit

[Interview] Marcel den Hoed over breken met buitenreclametradities

Recent ontwikkelde Exterion Media samen met Kinetic een nieuwe out-of-homestrategie voor Unilever, waarbij de reguliere abricampagnes van één week worden verspreid over meerdere weken. We spreken met Marcel den Hoed, Sales Director van Exterion Media, over de resultaten

[Interview] Ernst Vos over blowUP media

blowUP media is een volle dochteronderneming van een van Europa’s grootste OOH media en online advertising bedrijven, Ströer Group. We spreken met Ernst Vos, CCO van blowUP media, over The Collective en het écht raken van mensen.

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Volvo, Interpolis, Ford

Deze keer drie campagnes die een aanspraak doen op emotie. Allereerst Volvo. De autofabrikant laat met de campagne zien wat de kracht is van het kiezen, bouwen en volhouden van een propositie. In een video van iets meer dan drie minuten laat het merk zien dat auto’s in ons leven vooral een ondergeschikte rol spelen

[Column] Julie van Mol: Geen verminking, maar geslaagde plastische chirurgie

Ons telefoongesprek beschouwde ik als een pitch. Het was erop of eronder. Hem overtuigen, óf net als velen zonder netwerk in de professionele fictieschrijverij of zonder gevestigde naam lang leuren met een manuscript

[Column] Bob Goulooze: Weg met John de Mol

De vraag dringt zich op: hoe leuk is een voetbalcompetitie als één club altijd het kampioenschap behaalt? Niet denk ik. Daarom zou mijn suggestie zijn: weg met John de Mol! Geef hem een oeuvreprijs, of noem de prijs de John de Mol Media Award

[Column] Marianne van Soomeren: Waar blijven de hits?!

Nieuwe hits. Wie gaat ervoor zorgen? RTL met een show waarin Gordon met een onbekende man gaat trouwen? Ik denk het niet. Maar ik laat me graag verrassen

[Column] Deike Schulz: Back in life, back in (cyber)reality anno 1997

In de televisiereportage Digitale Diva’s uit 1998 vertelt Yvonne dat Nara Zoyd ontstond door een deel van haarzelf te nemen en dat helemaal uit diepen en uit te vergroten. Dit met het effect dat zij op een gegeven moment niet meer wist wat schijn en wat werkelijkheid was

Badge

Bezig met laden...

© 2017   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden