Nederlands MediaNetwerk

Jan Dijkgraaf
  • 58, Man
  • Eesterga, Friesland
  • Nederland
Delen op Facebook Delen
  • Blogteksten (1)
  • Gebeurtenissen
  • Groepen
  • Foto's
  • Fotoalbums
  • Video's

De vrienden van Jan Dijkgraaf

  • karin willems
  • Marianne Zwagerman
  • Linda Duits
  • Jan Bennink
  • Bas Paternotte
  • Bart Brouwers
  • Richard Lamb
  • David de Boer
  • Sander Hulsman
  • Roy van Oost
  • Erik Nuhn
  • Alex Beishuizen
  • Masha Kodden
  • Hessel Sutterland
  • Anja Corbijn van Willenswaard
 

De pagina van Jan Dijkgraaf

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
BBB Communicatie en Media BV
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Eigenaar
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
auteur, columnist, praatjesmaker, interimmer en buttkickcoach
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.jandijkgraaf.nl
Twitter
http://www.twitter.com/jndkgrf
LinkedIn
http://www.linkedin.com/profile/view?id=7201818&trk=tab_pro

De blog van Jan Dijkgraaf

De hoed van Trix

Nu het petje van hare majesteit dankzij goed scanwerk van NRC Handelsblad nog het enige overgebleven nieuwsfeitje van deze derde dinsdag van september is, moeten we toch maar even terugkomen op die andere Duitser: Johan Derksen.



Derksen is voor mediavolgers een niet te vermijden fenomeen, maar voor de communicatiedames (m/v) die niks met sport in het algemeen en voetbal in het bijzonder… Doorgaan

Geplaatst op 15 September 2008 om 15.30 — 3 commentaren

Prikbord (15 commentaren)

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Op 23 Januari 2009 om 16.06 zei Petra Kruijt...
Inderdaad, de AKO-winkels zijn een mooie kans om lezers in andere plaatsen te lokken. Er zijn toch ook speciale kortingsacties die alleen bij een bepaalde winkel horen? Ik heb van verkoop weinig verstand, maar volgens mij heb ik zoiets wel eens gezien.

Rotterdam is de tweede stad van Nederland, maar krijgt zeker niet de media-aandacht die daaraan evenredig is. Lijkt me heel frustrerend voor Rotterdammers en dus extra bijzonder als er wél eens aandacht voor is. Uiteraard geldt dit voor iedere plaats in Nederland. Maar terwijl Rotterdam toch wel heel erg Rotterdam is en daarmee ook genoeg, hoort Meppel meer bij een regio. Ik denk dat een verhaal over 'het noorden' al genoeg is om de lezer hier (in elk geval eenmalig) te overtuigen. Groningen, Friesland, de Noordoostpolder en een groot deel van Overijssel zijn allemaal relatief dichtbij.

Een opinieblad in de markt zetten lijkt me ongelooflijk lastig. Omdat het zo zwaar is allemaal. Mensen laten lachen en de boel een beetje relativeren, dat vind ik nog wel het beste idee dat in het interview voorbij kwam. De potentie is er, nu de lezers nog. Succes - ik vind het heel moedig dat je een poging waagt.

PS: Hij vroeg wel degelijk door. Toen het over Max Pam ging. Niet bepaald het belangrijkste onderwerp voor de koers van HP/De Tijd, lijkt me, maar dhr. Wybenga scheen het erg interessant te vinden.
Op 23 Januari 2009 om 12.34 zei Mike de Leede...
Fijne vriend,
Dank voor je uitnodiging vriend te worden; je bent mijn eerste.
Was goed je weer te zien en te horen. Goed ook om te horen dat er nog zoveel vooroordelen over je rondzweven (en dat je dat geen ruk interesseert). Hou dat vooral in ere. Voor wat het waard is: ik kan ze niet bevestigen.
Ton van Dijk was in 1983 mijn mentor tijdschriftjournalistiek. Door hem ben ik aan de langere reportage verknocht geraakt. Ik zal je blad met extra interesse gaan volgen. Mochten er passende reportages in mijn hoofd ontspruiten, weet ik je te vinden. Hoop dat dat wederzijds is. Wilde daar gisteren uiteraard niet naar vissen.
Heel veel succes (en een goed weekend)!
Mike de Leede
Op 23 Januari 2009 om 10.01 zei Petra Kruijt...
Beste Jan,

Ik heb gisteren het event bezocht en het gesprek tussen jou en Peter Wybenga gezien. Op de vraag wat HP/De Tijd wil bereiken (of iets van die strekking), antwoordde je dat het blad ook buiten Amsterdam en omstreken gelezen moet worden. Helaas vroeg Peter hier niet op door, dus doe ik het zelf maar.

In Meppel, mijn woonplaats, is elke week een bescheiden stapeltje HP's bij de Bruna te vinden. Terwijl de Happinezzen en LINDA's ook hier de deur uit vliegen, wil het met HP zo'n vaart nog niet lopen. Hoe in hemelsnaam ga je daar verandering in aanbrengen? Ik vind het een prachtig streven, dat meen ik echt, maar ook heel moeilijk. Om dat te verwezenlijken moet je meer doen dan alleen de inhoud aanpassen. Ik ben heel benieuwd wat de plannen zijn.
Op 15 Januari 2009 om 23.45 zei jaap sluis...
Ha Jan,

Maak er (weer) een mooi blad van! Hoop dat het je lukt en ik denk dat je het kan. Misschien spreken we elkaar donderdag in Haarlem. Succes!

Jaap Sluis
Op 8 Januari 2009 om 17.33 zei Suzanna Koster...
Hoi Jan, gefeliciteerd met je baan bij HP/De Tijd! Las het net. Ben benieuwd (van Suzanna, voormalig, tijdelijk bureauredacteur bij Metro in voorjaar 2004)
Op 8 Januari 2009 om 17.18 zei Mike de Leede...
Hi Jan,
Gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging.
Werkt 'good old' Ton van Dijk daar nog?
Met collegiale zwaai,
Mike de Leede
Op 4 Januari 2009 om 11.53 zei Petra de Boevere...
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de HP al enige tijd niet meer gekocht heb, maar dat ga ik goedmaken!
Ik ga er morgen, of straks nog in een benzinestation, één kopen en laat je weten wat ik er van vind!
Op 3 Januari 2009 om 23.12 zei Petra de Boevere...
Mocht je ooit een frisse kritische drankencolumniste zoeken ga je me dan mailen?:-)
Op 23 December 2008 om 23.10 zei Pauline J.G.M. Nieuwhof...
Hee Jan,
Denk je wel aan je voorgeschreven kapitalen?! Of zijn het groene en witte boekje persone non grata?
Op 24 Oktober 2008 om 11.28 zei Corry Daalhof...
Mee eens? Dat is nieuw...bijna beangstigend!
 
 
 

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden