Nederlands MediaNetwerk

Mark Deuze
  • Man
  • Amsterdam
  • Nederland
Delen op Facebook Delen

De vrienden van Mark Deuze

  • Beyond Borders Media
  • Roeland Munning
  • Alex Beishuizen
  • Geertjan Benus
  • Jeroen Mirck
  • Monique Koudijs
  • Noortje Bergmans
  • Paul Rutten
  • Herman Spinhof
  • Redactie Nederlands MediaNetwerk
  • Bas Vlugt

Groepen van Mark Deuze

 

De pagina van Mark Deuze

Profielgegevens

Wat is de naam van jouw bedrijf of organisatie?
Universiteit van Amsterdam
Wat is jouw functie in jouw bedrijf of organisatie?
Hoogleraar Mediastudies
Wat doet jouw bedrijf of organisatie?
media onderzoek, media management, media productie & design, journalistiek, crossmedia/transmedia storytelling, multimedia productie
Wat is de website van jouw bedrijf of organisatie?
http://www.mediastudies.nl

De foto's van Mark Deuze

  • Foto's toevoegen
  • Alles weergeven

Video's van Mark Deuze

  • Video's toevoegen
  • Alles weergeven

De blog van Mark Deuze

Presentatie nieuw boek: Leven in Media

Op vrijdag 8 december presenteer ik mijn nieuwe boek over ons leven in media in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Aanvang is 20:00 uur, toegang gratis.

Dit boek probeert te verklaren waarom we de media gebruiken zoals we dat doen, waar we ons wel en waarover we ons niet zorgen over hoeven te maken, en wat we in media kunnen doen. Het boek is zeker ook relevant voor communicatieprofessionals die geinteresseerd zijn in nieuwe manieren van effectieve en mooie verhalen vertellen in een…

Doorgaan

Geplaatst op 9 November 2017 om 8.05

Media Life: cursus voor media professionals

Van februari tot en met april 2015 biedt ik bij het Institute for Interdisciplinary Studies (van de UvA) voor het laatst mijn open cursus Media Life aan.

Dit is een reeks interactieve hoorcolleges over het leven en werken in media. De cursus open, niet alleen voor studenten van alle hogescholen en universiteiten in Nederland, maar ook voor communicatie- en mediaprofessionals. Juist voor de…

Doorgaan

Geplaatst op 18 December 2014 om 12.34

Liefde, Sex en Dood in een Digitale Cultuur

Maandagavond 8 maart aanstaande geef ik een openbare lezing in het kader van Studium Generale in het Lipsiusgebouw van de Universiteit van Leiden. De werktitel van mijn verhaal is "Leven in Media: Liefde, Sex en Dood in een Digitale Cultuur."



In mijn praatje wil ik het vooral gaan hebben over de zin en onzin van het uitelkaar halen of houden van levenservaringen met en zonder media. Aan de hand van recente… Doorgaan

Geplaatst op 19 Februari 2010 om 16.17

Agenda Spreekbeurten in Nederland 27 mei-12 juni 2009

In mei en juni ben ik twee weken in Nederland (en tussendoor in Denemarken) voor een aantal spreekbeurten. Als je in de buurt bent en zin/tijd hebt, kom graag langs!



27 mei 2009, avond [UPDATE]: presentatie "Journalistiek zonder Journalisten" (op basis van een oudere bijdrage in het NRC Handelsblad en een binnenkort te verschijnen publikatie als co-auteur… Doorgaan

Geplaatst op 17 Mei 2009 om 1.03

Prikbord

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

  • Nog geen reacties!
 
 
 

Interviews

[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime

Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Over Geven

In 1924 verscheen Marcel Mauss’ essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des

[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit

Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitler-groet te brengen

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden