Nederlands MediaNetwerk


Door
Ruud de Langen. De turbo staat aan bij de
RTL zenders. Op donderdag scoorden de zenders een marktaandeel van maar liefst 46,3% op de kassadoelgroep 20-49 jaar.
Oh oh Cherso stootte door naar bijna 1,3 miljoen kijkers. alleen het journaal werd beter bekeken. Er wordt nu al weer naar opvolgers gezocht. Dus Oh oh Gerlos zal wel in de maak zijn. Ook de T shirt en string fabrikanten ruiken geld. T shirts met
'k dans as 'n megaul en een string met het woord van het jaar
WOKNOK kunt u al
kopen.
RTL heerste ook dankzij
Europa League voetbal op
RTL7 en
Dubbeltje op zijn kant op
RTL4.
SBS ging koppie onder met 18,6% in totaal. Gisteravond werd het pas echt spannend. Met de geboorte van een nieuw kindje van
John de Mol.
The Voice of Holland moest
Popstars verder de prut indrukken. En dat lukte behoorlijk. Aan de sentimentthermometer gisteravond op Twitter (#TVOH) voelde je het aankomen. Het werd dus het best bekeken programma van de avond met bijna 1,7 miljoen kijkers. Zeg maar twee keer zoveel als Popstars. En een half miljoen meer dan de doelstelling van John de Mol. In de muntendoelgroep 20-49 jaar een aandeel van 33%. Heel fijn. Dus kan De Mol nu alvast gaan dromen over the
Voice of America. Een ding is zeker.
RTL had een aandeel van weer dik 36% over de avond en is de term wegblazen nieuwe betekenis aan het geven. De
publieken hadden een armetierige 21%. De
Madiwodovrijdagshow werd ook getroffen door de
Voice en haalde 1,1% kijkdichtheid ofwel 166.000 kijkers.
SBS haalde de 25% niet.
www.tvformats.web-log.nl
Ruud de Langen is CEO van
Mindshare Lees van Ruud ook: -
Derksen FM -
Het gat van Nedeland -
Pieter -
SBS is de X-Factor kwijt -
MWG Congres - De toekomst van televisie -
Chrome
- Nog een keer uitleg voor John de Mol - Sick Brother

Weergaven: 47

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden